به گزارش ایرنا، مظفر الوندی عصر یکشنبه در دیدار با نمایندگان سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه حقوق کودک که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بیشترین کاری که مرجع باید در مرحله نخست انجام دهد، اصلاح نگرش ها برای حمایت از کودکان است.
وی افزود: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تنها نهاد رسمی است که برای نخستین بار حضور سمن ها را در تصمیم گیری ها قانونی کرده است.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ایران عنوان کرد: ما به دنبال آن هستیم که در بین سمن های مختلف یک دیدگاه و راهکاری مشترک برای کمک به کودکان در نظر بگیریم.
الوندی با بیان اینکه نگاه به کودک باید نگاهی حق مدارانه باشد، ادامه داد: کودک از حقوقی برخوردار است که توانایی احقاق حق خود را ندارد و ما باید از آن حمایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه حمایت از کودکان کاری دشوار است، گفت: باید تحلیلی از وضعیت کودکان استان در تمامی اقشار داشته باشیم و جامعه هدف خود را به خوبی بشناسیم.
دبیر مرجع کنوانسیون حمایت از حقوق کودک در ایران اضافه کرد: آذر خسروی به عنوان مسئول حقوق کودک در استان کرمانشاه معرفی شده است و امیدواریم با شروع کار ایشان شاهد انسجامی برای حمایت از حقوق کودکان باشیم.
الوندی با تاکید بر اینکه سمن ها باید برای انجام ‌امور متمرکز شوند، گفت: باید بخش هایی که نیاز به فعالیت دارد شناسایی و به منطور حمایت به سمن ها معرفی شود.
وی با بیان اینکه حدود 300 هزار نفر حاشیه نشین در استان کرمانشاه وجود دارد، بیان کرد: باید سمن ها طرحی که برنامه ای را برای کمک به کودکان این مناطق ارائه دهند.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حمایت از حقوق کودک در ایران اعلام کرد: برنامه 10 ساله کشوری به منظور حمایت از کودکان طراحی شده است که سمن ها نقش موثری در اجرایی شدن آن دارند.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.