به گزارش خبرآنلاین، سعید جلالی، مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان مستعد به تحصیل تبریز صبح جمعه در مراسم افتتاح این مدرسه گفت: این مدرسه با هدف ثبت نام و تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان فقیر، بد سرپرست وبی سرپرست راه اندازی می‌شود.

وی با اظهار امیدواری به اینکه امیدواریم هیچ کودکی به دلایل مختلف از تحصیل باز نماند ادامه داد: این مدرسه با همت خیرین هم استانی خارج و داخل کشور برای اولین بار در ایران تاسیس می شود.

به گفته جلالی، در فاز اول طرح های انجمن حمایت از کودکان مستعد به تحصیل تبریز ، دانش آموزان بازمانده از تحصیل "مقطع پیش دبستانی" تحت پوشش خدمات آموزشی قرار می گیرند.

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان مستعد به تحصیل تبریز با اشاره به اینکه این مدرسه این مدرسه با ظرفیت 120 دانش آموز فعالیت خود را آغاز می کند گفت: برنامه ی این انجمن راه اندازی مراکز پیش دبستانی در تمام نواحی آموزش و پرورش تبریز است.

وی یادآور شد: در فازهای بعدی نیز دانش آموزان مقاطع ابتدایی تا پیش دبستانی تحت پوشش مدارس کودکان بازمانده از تحصیل قرار خواهند گرفت.

سعید جلالی با اشاره به اینکه انجمن حمایت از کودکان مستعد به تحصیل تبریز با هدف ارائه ی خدمات آموزشی به خانواده های محترم ایتام، کودکان بی پناه و فرزندان خانواده های آسیب دیده ی اجتماعی و اقتصادی راه اندازی شده است گفت: هدف این مجموعه، تلاش برای تحقق و توسعه ی عدالت آموزشی برای تمام اقشار جامعه است.

فرماندار تبریز نیز ضمن استقبال از راه اندازی نخستین مدرسه ی خیرین کشور برای پوشش تحصیلی کودکان بازنانده از تحصیل، گفت: جذب سرمایه های بخش خصوصی برای توسعه فضاهای آموزشی جز سیاستهای فعلی ومطلوب دولت است.

رحیم شهرتی فر با اشاره به اینکه سیاست دولت واداره کل آموزش وپرورش استان جلوگیری از افزایش بیسوادی با شناسایی دانش آموزانی است که از نعمت تحصیل محروم هستند، افزود: وجود تعداد نسبتاً قابل توجه بیسوادان در تبریز غیرقابل تحمل و در شان این شهرستان نیست.

وی تصریح کرد: در این راستا، معرفی مدارس غیرقابل استفاده به خیرین و بازسازی و احداث مدارس نو در مناطق محروم جزاهداف آموزشی دولت است.

فرماندار تبریز گفت: برای رونق و توسعه مراکز آموزشی باید زمینهایی که در نواحی کاربری آموزشی دارند و بلا استفاده می باشند شناسایی ود راختیار خیرین ،سازمانهای مردم نهاد و نوسازی مدارس قرار گرفته و با توجه به اعتبارات اختصاص یافته بدون انتقال مالکیت قرار بگیرند.

شهرتی فر گفت: در شاخص های آموزشی وپرورشی در نواحی پنچگانه در بررسی دقیق داشته باشیم و باید آسیب شناسی شوند.

وی همچنین در خصوص روستاهای اطراف تبریز که کلاسهای آموزشی در کانکس برگزار می کنند، گفت: از محل کمکهای مردمی کلیه مدارسی که نیاز به نوسازی واصلاح سیستمهای گرمایش اصولی دارند تا شروع سال تحصیلی جدید باید مشکلاتشان برطرف شود.

گفتنی است مرکز پیش دبستانی غیردولتی مستقل نیکان آینده، به عنوان نخستین مدرسه ی کودکان بازمانده از تحصیل ایران به آدرس تبریز - خیابان شمس تبریزی - خیابان سرباز شهید - کوی وحدت - کوچه شهید انوشیروان رضایی و در محدوده ی ناحیه یک آموزش و پرورش تبریز راه اندازی شده است.

 

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 758451
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.