به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، اظهار کرد: به فرموده امام راحل (ره) هرچه داریم از محرم و صفر است.
وی با بیان اینکه در شب و روز عاشورا صحنه های زیبایی خلق شد، افزود: یکی از این صحنه ها اعلام وفاداری حضرت عباس (ع) به امام حسین (ع) بود و با شجاعت کم نظیر خود درس وفاداری را به جهانیان آموخت.
آیت الله علما خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) امام عصر خود بود و حضرت ابوالفضل (ع) نیز با تبعیت محض و وفاداری مطلق به ایشان، درس ولایتمداری را به ما آموخت.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: در دوران دفاع مقدس و در زمان کنونی نیز رزمندگان و مدافعان حرم با الگوبرداری از بصیرت علمدار سپاه امام حسین (ع) به نبرد با دشمنان اسلام پرداختند تا انقلاب اسلامی به یک قدرت جهانی تبدیل شود.
وی در ادامه به 13 مهر روز نیروی انتظامی اشاره و اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب هیچ ارگان نظامی مانند نیروی انتظامی کار و رفتار نیروهایش جلوی چشم مردم قرار ندارد و باید به خاطر امنیتی که در داخل جامعه و مرزهای کشور ایجاد کرده اند از آن قدردانی کرد.
آیت الله علما همچنین به مراسم تشییع باشکوه پیکر شهید مدافع حرم 'محسن حججی' نیز اشاره و با بیان اینکه وی یکی از شهدایی است که بصیرت حضرت عباس (ع) را به ارث برده، افزود: این شهید والامقام با جانفشانی خود عزیز یک ملت شد.
امام جمعه کرمانشاه همچنین به دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید حججی اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار ضمن دلجویی از آن ها، فرمودند که شهید حججی را خدا عزیز گردانده است.
وی تصریح کرد: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، همه شهدا نزد خداوند عزیز هستند اما حتما در شهید حججی خصوصیتی وجود داشته که اینگونه نزد مردم عزیز شده است.
آیت الله علما در پایان گفت: تشییع باشکوه پیکر شهید حججی در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان نشان داد که مردم ایران قدرشناس شهدای عزیزی مانند این شهید والامقام هستند که با نثار خون خود، طراوتی دوباره به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی می بخشند.
7458/8066 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.