به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد امام شافعی، به موضع روشن و صریح اهل سنت در مورد واقعه دردآور عاشورا در کتب و منابع فقهی اهل سنت استناد کرد و گفت: خوشبختانه روز به روز با ارتقا سطح آگاهی های دینی و مذهبی در جامعه و تمرکز بر مشترکات و پرهیز از متفرقات، پایه های وحدت و تقریب بین مذاهب قوی تر شده است.
وی یادآور شد که امروز شاهد آن هستیم که در استان چند قومیتی و چند مذهبی کرمانشاه احترام به مقدسات دینی و مذهبی در نهایت خود قرار دارد و باید همگان در حفظ این وحدت کوشا باشیم.
خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه ها، تشکیل مجتمعات و تاسیس مساجد و تدوین قوانین اسلامی در مدینه را پس از هجرت پیامبر، سرآغاز شکل گیری ساختار حکومت اسلامی و معرفی این شیوه مترقی مدیریت جامعه به جهان دانست و مساجد را مراکز مهم همفکری و نشر و تبیین احکام اسلامی دانست که باید بیشتر به آن توجه بیشتری شود.
ماموستا محمدی با اشاره به همه پرسی کردستان عراق و اظهار نگرانی از مخاطرات ایجاد شده ابراز امیدواری کرد؛ با مذاکره و تبادل نظر و حل اختلافات بین میان برادران عراقی، از گسترش تنش در منطقه خودداری شود.
وی از جوانان و مردم فهیم استان کرمانشاه خواست با تحلیل و رصد دقیق تحولات سیاسی منطقه و خویشتنداری در مقابل جریانها و جوسازی ها، حافظ وحدت و یکپارچگی کشور بوده و بلوغ فکری و سیاسی خود را با رفتارهای صحیح و به دور از تعصب به نمایش بگذارند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای دفاع از حرمت و امنیت وحدت، گفت: شهید حججی و جوانان همرزم او که در مقابل تندفکران جاهل با اهدای جان خود ایستادند و مانع گسترش ترور، خشونت و کشتار به میهن اسلامی شدند که بی شک ملت ایران قدردان این خون های پاک شهیدان خواهد بود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.