به گزارش خبرنگار ایرنا؛ خبر پیدا شدن نوزادی توسط ماموران آتش نشانی روز شنبه در شبکه های اجتماعی استان کرمانشاه دست به دست می گشت تا اینکه صحت آن از سوی رئیس آتش نشانی اسلام غرب تایید شد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: این نوزاد اکنون طبق تشخیص پزشک متخصص اطفال و کودکان در بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب بستری است.
دکتر امید قادری افزود: براساس گفته سوپر واریز بخش، آزمایش های انجام گرفته بر روی این نوزاد تاکنون خوب بوده و سایر عملیات درمان کماکان ادامه دارد.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، در صورت تایید نهایی سلامت این نوزاد از سوی بیمارستان نسبت به اعزام و تحویل نوزاد به شیرخوارگاه معتضدی توسط اورژانس اجتماعی شهرستان اسلام آباد غرب اقدام خواهد شد.

**تشکیل پرونده قضایی برای بررسی علت رهاسازی نوزاد
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه علت رها شدن این نوزاد در حال پیگیری است و دستگاه قضایی به آن ورود کرده است، گفت: جزئیات علت این حادثه در حال پیگیری است.
محمدحسین صادقی افزود: این نوزاد دختر بوده و در زمان پیدا شدن کمتر از 2 روز از تولدش می‌گذرد، همچنین هیچگونه آثار جرحی بر پیکر او مشاهده نشده و خونابه مشاهده شده در تصویر ناشی از بریدگی ناف است؛ همچنین هیچگونه علائمی در زمینه کودک آزاری، آسیب عمدی جسمانی، یا تلاش برای سلب حیات از نوزاد مشاهده نشده است.
او گفت: براساس بررسی‌ها این نوزاد در مراکز غیررسمی و غیر درمانی متولد شده اما وضعیت جسمانی او عادی بوده و سالم است.
دادستان کرمانشاه در خصوص نحوه پیدا شدن این کودک بیان کرد: این نوزاد توسط مردم در نیزارهای اطراف رودخانه 'برف آباد' در حالی که در نایلون قرار داشت پیدا شده است.
وی اظهار کرد که این نوزاد در بخش نوزادان بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب نگهداری می‌شود و تحقیقات در خصوص شناسایی والدین وی و علت این رهاسازی در حال انجام است.

**نجات معجزه آسای نوزاد
رئیس آتش نشانی شهرداری اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این نوزاد ساعت 12 و 20 دقیقه ظهر دیروز (شنبه) پیدا شد، گفت: این نوزاد که در داخل پارچه ای سفید رنگ و نایلونی از ارتفاع پنج متری به داخل رودخانه پرتاب شده بود به طور معجزه آسایی زنده بود.
'بهزاد احمدی'افزود: اهالی محل که نوزاد را در رودخانه مشاهده کرده بودند به سامانه 125 آتش نشانی اطلاع دادند که ماموران آتش نشانی نوزاد را از رودخانه نجات دادند.
وی گفت: پس از حضور ماموران انتظامی و اورژانس 115، این نوزاد تحویل ماموران اورژانس شد.
شهرستان اسلام آبادغرب با 150 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.