پروین در گفتگو با صدای آزادی اظهار داشت: 'توهین به رییس جمهور از چند زاویه قابل بررسی است، اول اینکه انتخاب رئیس جمهور خواست اکثریت مردم ایران بوده و در حقیقت توهین به ایشان توهین به ارادت اکثریت مردم ایران است. در حالی که براساس آموزه‌های شرعی و اسلامی، تمکین به رای و انتخاب اکثریت واجب است و تمکین و احترام به نظریه اکثریت ملت ایجاب می‌کند این افراد از جانب مدعی العموم به‌ دلیل تحقیق جرم عمومی و مشهود مورد بازخواست و مجازات قرار گیرند.
مشاور حقوقی ستاد اصلاح طلبان استان کرمانشاه ادامه داد: این مساله از نظر جایگاه بین المللی نیز قابل ارزیابی است. رئیس جمهور از نگاه روابط بین المللی و حقوق بین الملل نماد اجرایی کشور بوده و تمام کشورها رئیس جمهوری را به عنوان شخص اول اجرایی کشور می شناسند. بنا براین بی احترامی و توهین به این مقام باعث کاهش ارزش بین المللی کشور در تمامی زمینه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی می شود چرا که این مساله به نوعی نشانگر عدم ثبات کشور از جنبه های مختلف است. در حالی که تمام کشورها ملاک ارتباطات و روابطشان را همین ثبات داخلی می دانند.
این استاد دانشگاه در پایان گفت: در قوانین جزایی توهین به هر شخصی جرم و قابل تعقیب قضایی است و توهین به مقامات نظام نیز براساس قانون مجازات اسلامی مستحق مجازات است.مضافاً این که در صورت ادامه چنین اتفاقاتی و عدم برخورد قاطع از جانب دستگاه قضایی بالاخص دادستانی به عنوان مدعی العموم در خصوص مقابله و برخورد با جرایم مشهود صورت گرفته توسط نیروهای خودسر، اعتبار دستگاه قضایی به شدت مورد خدشه قرارگرفته و در معرض تهدید جدی قرار می‌گیرد.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 685317
  • منبع: irna.ir
  • نسخه چاپی
  • نظرات
    1

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • عیدمحمدسرگزی، بازنشسته

    بااین عملکرد وروشی که جناب شیخ دیپلمات حقوق دان درپیش گرفته تمام ملت از روش عملکرد شان ناراحتن ولی به احترام رای ملت حتک حرمت جایز نیست با کمال بی طرفی وسنجیده شده باید در مورد عملکرد دولت مردان نظر داد

    پاسخ