به گزارش ایرنا، علی اکبریان یکشنبه در نشست خبری اعضای ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه با خبرنگاران ، افزود: پارسال 9 فقره رای به قصاص صادر شده و منتظر بازگشت از دیوان عالی کشور برای اجراست.
وی به حادثه اسیدپاشی در بسطام هم اشاره کرد و گفت: این حادثه در ساعت 2 بامداد رخ داد و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در ساعت 6 صبح همان روز، 2 تن از متهمان دستگیر و روانه زندان شدند.
ریس دادگستری شاهرود با تاکید بر اهتمام دستگاه قضا بر کاهش ورودی زندانیان به منظور کاستن از آسیب رسیدن به زندانیان، افزود: پارسال 22 تن از زندانیان از آزادی مشروط، 105 تن از تخفیف مجازات و 16 تن از حبس تعلیقی برخوردار شدند.
اکبریان همچنین به افزایش ورودی پرونده ها در مجموعه قضایی شهرستان اشاره کرد وافزود:در سال 95, میزان پرونده های وارد شده به محاکم 12 درصد و پرونده های ورودی به دادسرا هم 10 درصد افزایش یافته است.
وی یادآور شد: این افزایش ورودی از یک سو نشان دهنده لزوم توجه به راه های پیشگیری از وقوع جرم و از سوی دیگر بیانگر میزان اعتماد مردم به دستگاه قضایی است.
اکبریان در ادامه به وظایف قوه قضاییه هم اشاره کرد و افزود: حل و فصل دعاوی، احیای حقوق عامه، گسترش عدل و پیشگیری از وقوع جرم از جمله وظایف این قوه بر اساس قانون اساسی است.
همچنین رییس اداره پزشکی قانونی شاهرود در این نشست، با اشاره به افزایش آمار خودکشی در شاهرود در سال گذشته به نسبت سال های پیش از آن، بیان کرد: پارسال 15 مورد خودکشی به روش های گوناگون رخ داد.
مجتبی رحمانی از افزایش برخی از معاینات بالینی در شاهرود هم خبر داد و افزود: بتازگی پرونده های زیادی درباره تصادفات ساختگی و شکایت از حوادث کار وارد پزشکی قانونی می شود که پیش از این سابقه چندانی نداشته است.
سال گذشته به 35 هزار و 866 فقره پرونده در دادگستری شهرستان شاهرود رسیدگی شد.
پارسال 13 هزار و 81 فقره پرونده به دادگاه ها، 11هزارو 708 پرونده به دادسرا و 11 هزار و 77 پرونده به شوراهای حل اختلاف شاهرود وارد شده است.
2 هزار و 651 فقره معادل 26 درصد از پرونده های شوراهای حل اختلاف شاهرود منجر به سازش شد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده :محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.