به گزارش ایرنا، سید محمد علی افشانی، عصر دوشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس در شیراز،
افزود: اگر فرزندان ما بیاموزند که به عنوان مثال محیط زیست را باید حفظ کنند و ببینند که حاکمیت با منفعت طلبان و کسانی که محیط زیست را تخریب می کنند برخورد جدی می کند بی شک می آموزند که باید حقوق همه را رعایت کنند.
وی بیان داشت: حاکمیت قانون به معنای رعایت حقوق انسان هاست و قوانینی که بشر وضع کرده پس از عبور از دوره های مختلف تاریخی دچار تغییر و تحولاتی شده تا در نهایت به سعادتمند شدن انسان ها بیانجامد.
استاندارفارس، اولین نیاز جامعه را حاکمیت قانون دانست و گفت: اگر به دنبال حرکت جامعه در مسیر توسعه هستیم و می خواهیم که انسان ها زندگی شرافتمندانه و سعادتمندی داشته باشند باید به حاکمیت قانون توجه داشته باشیم.
افشانی، بر ضرورت توجه به تحقق عدالت در جامعه نیز تاکید کرد و افزود: لازم است مردم از اینکه ما در مورد مسائل مختلف به عدالت رفتار می کنیم اطمینان داشته باشند زیرا در این صورت است که به ما اعتماد می کنند.
وی ادامه داد: بدون تردید اگر مردم به ما اعتماد کنند میزان جرایم نیز کاهش خواهد یافت چرا که هر فردی برای رسیدن به حقش خودسرانه عمل نمی کند و به جای این کار از دستگاه قضایی کمک می گیرد.
استاندار فارس گفت: اگر مدیران دستگاه های اجرایی در مبارزه با فساد حساسیت بالایی داشته باشند بخشی از مشکلات حل خواهد شد و کسانی که در نهاد یا سازمانی کار می کنند اگر اطمینان داشته باشند که مدیر اجرایی به لحاظ اخلاقی، مالی، رعایت حقوق انسان ها و اجرای عدالت سالم است، این به سایر بخش ها نیز تسری می یابد.
افشانی افزود: اما اگر این حساسیت کم باشد سیستم دچار فساد و به تبع آن حقوق مردم ضایع می شود و مردم برای اینکه خودشان اقدام کنند دست به ارتکاب جرم می زنند، با توجه به این امر نظارت مدیران و حساسیت آنها بسیار مهم و تاثیرگذار است.
استاندار فارس اظهار کرد: اگر می خواهیم میزان جرایم کاهش یابد باید به مسائل رویکردی اجتماعی داشته باشیم و این به معنای جلب مشارکت مردم برای اداره بخش های مختلف و همچنین تقویت نهادهای اجتماعی است.
وی گفت: باید عناوین مجرمانه را هم کاهش دهیم تا شمار زندانیان کاهش یابد زیرا تنها شخصی که برای او حکم زندان صادر می شود، تنبیه نمی شود بلکه خانواده و فرزندان او نیز با مشکلات فراوانی مواجه و در حقیقت آنها نیز تنبیه می شوند.
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تاکید بر لزوم گسترش نشاط و امید در جامعه، بیان داشت: انسان امیدوار مرتکب جرم نمی شود بلکه معمولا انسان های مایوس هستند که مرتکب جرم و تخلف می شوند.
او افزود: باید در جامعه امید ایجاد کنیم، کسانی که هدفشان مایوس و ناامید کردن مردم است در حقیقت به آنها خیانت می کنند چرا که انسان مایوس هیچ کاری نمی کند در حالی که انسان امیدوار برای حل مشکلات جامعه تلاش می کند.
وی بیان کرد: یکی از موارد مهمی که باید همگان نسبت به آن اهتمام داشته باشند، مبارزه گسترده با هر گونه فساد است چرا که فساد، موریانه توسعه است و جلو هرگونه پیشرفت و ترقی را می گیرد.
استاندار فارس از تمام دستگاه ها و مجموعه ها خواست که در کنار هم با معضل فساد مبارزه کنند.
وی گفت: هر فردی که دچار غرور شد و پنداشت که انسان سالم و درستی است از همانجا آسیب می بیند و ضربه می خورد.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.