به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی روز شنبه در دیدار مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد که هرگونه کوتاهی در زمینه پاسخ به استعلام های مالیاتی و فرار مالیاتی جرم محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد.
وی اظهار داشت که برای دسترسی به اطلاعات و دارایی های مودیان مالیاتی که نسبت به حقوق دولت کوتاهی کند، برخی دستگاه ها وظیفه مهمی را برعهده دارند، زیرا به تاخیر افتادن وصول مالیات صاحبان سرمایه به زیان منافع اقتصادی کشور و استان است.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه مراجع قضایی در تمامی شهرستانها همکاری خوبی را با دستگاه امور مالیاتی دارند، گفت که تمامی دستگاه های اجرایی و قضایی برای فراهم کردن بستر وصول مالیات و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تامین نیازهای بودجه ای کشور از محل منابع غیرنفتی رسالت مهمی را برعهده دارند.
حجت الاسلام مزارعی گفت برای همکاری بیشتر با سازمان امور مالیاتی نسبت به تعیین نماینده دادستان در هیات های حل اختلاف و شعبه ویژه بررسی پرونده های مالیاتی اقدام لازم انجام خواهد شد.
وی اظهارکرد برای برخورد به موقع با هرگونه تخلف وفرار مالیاتی و انجام برخی اقدام های پیشگیرانه تعیین نماینده امورمالیاتی در شورای «سرمایه گذاری مشروع » ،«شورای پیشگیری از جرم و صیانت از حقوق بیت المال »،«شورای بانکها »و «ستاد رفع موانع تولید وسرمایه گذاری»ضروری است.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد که دستگاه قضایی در حوزه رسیدگی به جرائم مودیان مالیاتی و اقدام های پیشگیرانه در این حوزه همکاری جدی را با سازمان امور مالیاتی خواهد داشت.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد نیز با تقدیر از همکاری دادگستری در امر برخورد با متخلفان مالیاتی گفت که جلوگیری از برخی تخلفات و برخورد با متخلفان فرار از مالیات نیازمند حمایت جدی دستگاه قضایی است.
محمدعلی غفاری تصریح کرد که همکاری برخی دستگاه ها از جمله شهرداری ها و ثبت اسناد و املاک در زمینه پاسخگویی به استعلام های امور مالیاتی می تواند به فرایند وصول مالیات وجلوگیری از فرار مالیاتی برخی افراد کمک کند.
وی سوء استفاده برخی افراد و صاحبان سرمایه از اسناد و فاکتورهای جعلی و نیز کارت های بازرگانی را یادآورشد و افزود که سازمان امورمالیاتی برای برخورد قانونی و پیشگیری از هر گونه جرم و نیز فرار مالیاتی نیازمند همکاری و تعامل دستگاه قضایی است.
خبرنگار :مظفر عدالت نسب**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
6162 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.