آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در سمنان در گفت و گو با ایرنا با قدردانی از حضور باشکوه مردم در این آیین افزود : روز قدس نماد اتحاد ، وحدت جهان اسلام و تجلی همدلی و فریاد رهایی فلسطین است.
وی خاطرنشان کرد: روز قدس، عبادتی بسیار بزرگ و عظیم در پیشگاه خداوند است و امت اسلامی و مردم ایران همچون سال های گذشته با حضور با شکوه و شایسته خود در این آیین با حمایت از مردم مظلوم فلسطین، دشمنان اسلام را ناامید کردند.
وی تصریح کرد : این روز عامل اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان است و مردم سمنان با حضوری پرشور در راهپیمایی عظیم روز قدس، برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین شرکت کردند.
وی اضافه کرد : حمایت ها و اعلام همبستگی مسلمانان می تواند برگ برنده ای برای مردم فلسطین و مقاومت آن ها در مقابل این رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی باشد.
امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد : روز قدس، نماد تبلور عقیده، روز فریاد و روز شعور و شعار ، روز همدردی، روز رهایی و در نهایت روز اقتدار و انسجام امت اسلام است و ملت مؤمن و روزه‌دار ایران اسلامی همچون گذشته با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در این راهپیمایی عظیم حضور پیدا کردند.
شاهچراغی ادامه داد : امام خمینی(ره) روز قدس را به وجود آورد تا امت اسلام در برابر ظلم و استکبار مقاومت و ایستادگی کند و این روز فقط روز فلسطین نیست بلکه روز اسلام و روز حکومت اسلامی است.
وی گفت : روز قدس برگ زرین دیگری برای ملت ایران است و به استکبار جهانی فهماند تا همچنان ملت ایران استوار و با تبعیت از ولی امر خود همیشه درصحنه حضور دارند.
راهپیمایی روز قدس همزمان با 900 شهر ایران اسلامی و 80 کشور دنیا، از ساعت 11 صبح روز امروز در 65 نقطه استان سمنان برگزار شد.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
6026/7339
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.