دکتر « محمودرضا مرادی» روز جمعه در نشست مجازی روز معلم در ارتباط ویدیو کنفرانسی با استاندار کرمانشاه با تبریک روز معلم و استاد، نقش مهم یکایک ۵۳۴ عضو هیات علمی برای رشد و پرورش ۶ هزار و ۱۵۴ دانشجو که امانت خانواده ها و سرمایه های گرانقیمت جامعه و آینده هستند را ستودنی دانست.

 او به همه اساتیدی که در بیش از ۵۰ سال گذشته افزون بر ۱۷ هزار و ۶۰۰ دانش آموخته از جمله ۸۷۸ فوق تخصص و متخصص و هزاران خدمتگزار شریف سلامت را به جامعه تحویل داده اند، درود فرستاد.

وی اظهار داشت: اعضای هیات علمی در نظام های آموزشی رسالت های بزرگی همچون فعالیت‌های آموزشی، تلاش های پژوهشی، کنش های فرهنگی ، اجتماعی ، مدیریتی ، تولید ثروت و افزایش رفاه مردم را بر دوش می کشند، اما در دانشگاه های علوم پزشکی علاوه بر همه آنها اساتید در دو بخش بسیار مهم مداخله ای و عملی درمانی و بهداشتی و به تبع آن مسایل پیچیده مرتبط با این دو مهم همواره نقش اصلی را بر عهده دارند.

 او اضافه کرد: ویژگی های خاص فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی از جمله آموزش بر بستر بیمار و حساسیت های خاص آن، فراگیری توام با کار عملی ، بروز شرایط اورژانسی، عدم امکان تعطیلی ، کشیک های شبانه، شروع به کار حرفه ای بلافاصله پس از فارغ التحصیلی، طولانی بودن دوره تحصیل و ضرورت توجه به شرایط جامعه کار در این عرصه را دشوار، اما شیرین و جذاب کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: جدا از این وظایف و مسوولیت های سنگین اعضای هیات علمی این دانشگاه همواره نقشی کلیدی و مهم در مدیریت بحران هایی مانند زلزله، سیل، مسایل و مشکلات اجتماعی و بحران های مختلف داشته و همچنین در بروز اپیدمی کویید۱۹ عملا تعهد و مراتب انسان دوستی و از خودگذشتگی خویش را به همگان اثبات کردند.

 مرادی به تلاش دلسوزانه اساتید این دانشگاه در موضوع حمایت از سلامت جامعه در برابر هجوم ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: تلاش مضاعف و کوشش خردمندانه اساتید برای تدوام برنامه های آموزشی از طریق آموزش مجازی همچنان ادامه دارد اما برای توسعه آموزش های مجازی مشکلات زیرساختی و ارتباطی باید رفع شود.

وی تصریح کرد: اساتید دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر فعالیت در مقوله آموزش در ارائه خدمات درمانی ۲۴ ساعته به بیماران بستری باوجود احتمال ابتلا به بیماری و مخاطرات جدی آن ، ارائه راهنمایی‌های علمی و به روز در زمینه بیماری به مسوولان برای سیاست گذاری و فرهنگ سازی به مردم از طریق رسانه ها ، انجام پژوهش های علمی برای شناخت بیشتر بیماری ،بررسی روند اپیدمیولوژی بیماری جهت اخذ درست ترین تصمیمات در سیاستگذاری های مربوط حمایت و راهنمایی شرکت های دانش بنیان در راه اندازی خط تولید الکل و مایعات ضدعفونی کننده، ماسک استاندارد نیز فعالیت دارند.

او گفت: انتظار ما از سایر دانشگاه ها ایفای نقش خود به عنوان بستر علمی جهت سیاستگذاری در حوزه های افتصادی ، اجتماعی و روانشناختی در دوران پساکرونا است.

وی همچنین اظهار داشت: هزینه های سرسام آور دانشگاههای علوم‌پزشکی در موضوع کرونا و کاهش درآمد بیمارستان ها ایجاب می کند که تغییری در تعرفه بیمارستانها و ‌درمان به وجود آید.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و در مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۵۶۴۶ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰۹۱ نفر رسید.

او گفت: خوشبختانه تا کنون ۷۶۳۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۲۸۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.