به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، سهراب سالاری در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده کهنوج، به نقش نظارتی دستگاه قضا در بخش امداد و نجات اشاره کرد و گفت: دستگاه قضائی به طور جدی بر روند کمک رسانی به سیل زدگان و تحقق وعده‌های مسئولان برای رفع مشکلات موجود نظارت خواهد کرد و هیچ گونه تساهل و تسامح را در این حوزه نمی‌پذیرد.

وی اظهار داشت: در راستای خدمت رسانی بهتر و ابراز همدردی و پیگیری مسائل و مشکلات سیل زدگان شهرستان کهنوج از مناطق و منازل سیل زده بازدید و در دیدار چهره به چهره با آسیب‌دیدگان مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت شهرستان‌های مجاور برای کمک رسانی و امدادرسانی استفاده شود.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان کهنوج تاکید کرد: باید برای تهیه مایحتاج ضروری مردم از جمله توزیع چادر و بسته‌های غذایی بین سیل زدگان اقدام فوری انجام شود.

وی عنوان کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با هماهنگی به عمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی جنوب استان کرمان و ناحیه مقاومت بسیج نسبت به ضدعفونی منطقه سیل زده اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

رئیس دادگستری شهرستان کهنوج اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به تعمیر، بازسازی و احداث منازل خسارت دیده در سیل از طریق اعطای تسهیلات آسان اقدام کنند.

وی ضمن تذکر و هشدار جدی به دستگاه‌های مسئول در رابطه با وقوع سیلاب در کهنوج از مسئولان خواست با پیش بینی مسیرهای هدایت سیلاب و احداث و بازسازی استحکامات و سیل بندها و ساماندهی رودخانه‌های فصلی از جمله تعریض و بازسازی پل سمیه برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، اقدامات بازدارنده را معمول دارند.

سالاری همچنین با اعلام اینکه دستورات لازم به نیروی انتظامی و بسیج به منظور حفظ امنیت و نظم عمومی در مناطق سیل زده داده شده است، اظهار داشت: دستگاه قضائی با تشکیل کار گروه ویژه و بسیج تمامی امکانات در همان لحظات اولیه اقدام به مشارکت در روند امدادرسانی و صدور دستورات قضائی ویژه در این رابطه کرده است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تمامی دستگاه‌های امدادرسان، تصریح کرد: ضرورت دارد امداد رسانی‌ها از طریق مدیریت ستاد بحران استان و فرمانداری کهنوج با قید فوریت انجام پذیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.