دکتر علی جمال محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این اکیپ ها ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم به مناطق مورد نظر اعزام می شوند و در حوزه پزشکی عمومی و پزشکی تخصصی شامل چشم پزشکی، توانبخشی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی ارایه خدمات دارند.

وی با اشاره به اینکه خدمات این جامعه از پیش از آغاز هفته بسیج و در روز چهارشنبه هفته گذشته با استقرار ۴۰ اکیپ درمانی در کنگره شهدای استان البرز شروع شد، بیان داشت: همچنین در روز پنجشنبه پس از گلباران مزار شهدا، اعزام تیم ها به مناطق مختلف آغاز شد.

جمال محمدی  با بیان اینکه همزمان با ارایه این خدمات مفاهیم آموزشی برای ارتقای سلامت جامعه منتقل می شود، اظهار داشت: همچنین تیم های فوریت پزشکی در شهرستان‌های اشتهارد، فردیس،‌ نظرآباد، ساوجبلاغ و کرج با استقرار اتوبوس آمبولانس ارایه خدمات دارند.

وی گفت: روز جمعه  هفته گذشته نیز اکیپ های درمانی در مصلاهای نماز جمعه استان مستقر شدند و در مصلای نماز جمعه کرج نیز تیم دندانپزشکی، تیم پزشکی و تیم پرستاری نیز حضور داشتند.

در هفته بسیج نیز کلینیک های مشاوره خدمات پرستاری در مراکز درمانی استان به بهره برداری می رسد که این کلینیک ها در بیمارستان های امام علی (ع)، کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی البرز، بیمارستان کمالی، بیمارستان مدنی و بیمارستان شهید رجایی و...مستقر می‌باشند.

ارایه خدمات به ۲۰ هزار زائر اربعین

رییس بسیج جامعه پزشکی استان البرز ادامه داد: یکی از خدمات بسیج جامعه پزشکی استان البرز، ارایه خدمات درمانی توسط ۱۷۶ نفر از اعضای این بسیج به ۲۰ هزار نفر از زایران اربعین در کربلا بوده است.

وی اضافه کرد:‌همچنین ۳۰ اکیپ پزشکی در ابتدای سال جاری به استان های سیل زده گلستان، خوزستان و لرستان اعزام شده بودند.

جمال محمدی همچنین به برنامه های پیش روی این بسیج اشاره کرد و گفت: ارایه آموزش های امداد و نجات برای ۵۰۰ نفر از پرسنل اداری، مالی، پشتیبانی، نگهبانی و حراست با هدف ارتقای سطح مهارت خودامدادی و دیگر امدادی از جمله این برنامه ها است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما این است که تمام جامعه را با مفاهیم امداد و نجات آشنا کنیم، افزود: همچنین بر اساس تفاهم نامه ای که فی مابین بسیج سازندگی، بسیج جامعه پزشکی و نظام پرستاری استان منعقد شده، مقرر شد انتقال آموزش حوزه سلامت به عموم مردم انجام شود.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان البرز گفت: این آموزش ها شامل فوریت های پزشکی، مدیریت بحران، نسخه خوانی، مهارت های زندگی و... است که قرار است تا پایان سال جاری حدود ۲ هزار نفر به صورت مستمر این آموزش‌ها را فرابگیرند.

۶۰ درصد از جامعه سلامت و درمان استان البرز عضو بسیج جامعه پزشکی استان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.