رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: با راه‌اندازی اتوبوس سلامت می‌توان بیماری دیابت را در سطح شهر پایش کرد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، قاسم مقیمی یکشنبه 30 تیر در کمیسیون محیط زیست شورای شهر شیراز به  گزارش جزییات اهداف کمی، کیفی و شاخص‌های برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری این کلانشهر پرداخت و گفت: بررسی جزئیات برنامه ایمنی و بحران شهری به عنوان برنامه عملیاتی این حوزه در دستور کار کمیسیون قرار گرفت .

وی ارتقای ایمنی و تاب‌آوری شهری را به عنوان هدف عملیاتی این برنامه برشمرد و افزود: ارتقاء ایمنی شهری و امداد و نجات و حریق( افزایش سرعت ارائه خدمات امداد و نجات و آتش نشانی)، افزایش مهار آب‌های سطحی، افزایش مهار سیلابهای فصلی و ارتقای تامین و ساماندهی پایگاه‌ها و مستحدثات چند منظوره مدیریت بحران به عنوان اهداف کمی این برنامه معرفی و با حضور مدیران مربوطه عوامل موثر بر تحقق این اهداف بررسی شدند .

رئیس کمیسیون سلامت، محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای شیراز گفت: پس از بررسی و ارائه نظرات کارشناسان، اهداف عملیاتی برنامه پنج ساله توسعه شهرداری در حوزه سلامت، محیط‌زیست و ایمنی تصویب شد.

مقیمی با اشاره به گستردگی حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت آسیب دیدگان اجتماعی در کنار بیماریهای غیر واگیر و واگیر در حوزه‌ی سلامت جای دارند .

وی با اشاره به طرح اتوبوس سلامت افزود: با انعقاد قرارداد سه جانبه شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و مشارکت بخش خصوصی برای تامین تجهیزات، می‌توان اتوبوس دیابت و HIV را راه‌اندازی و این دو بیماری را در سطح شهر پایش کرد .

وی بر تلاش نهادهای متولی حوزه سلامت برای اگاهی‌بخشی به جامعه تاکید کرد و گفت: نهادهای متولی حوزه سلامت باید درکنار هم در راستای ارتقای سلامت جامعه گام بردارند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.