دکتر «پژمان صالحی‌فر» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و در خانه ماندن مردم میزان مراجعه مردم به پایگاه اهدای خون در استان کاهش چشمگیری یافته و از این رو نیاز به مراجعه مردم به پایگاه‌های اهدای خون داریم.

او گفت: سهم من به عنوان یکی از اعضای سازمان انتقال خون در خانه نماندن و سر کار رفتن برای تامین نیاز درمانی بیماران نیازمند به خون است چرا که بیماران نیازمند به خون در هر زمان و در هر لحظه‌ای وجود دارند و باید نیازهای آنها را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: بیماران تالاسمی، تصادفی، مادران باردار و بسیاری افراد دیگر که بیماری آنها تعطیل بردار نیست در هر زمان و مکانی به خون نیاز دارند و ما هم از مردم خیر استان کرمانشاه دعوت می‌کنیم در رفع نیازهای خونی نیازمندان به یاری سازمان انتقال خون بشتابند.

سهم من دعوت از مردم برای اهدای خون است

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: سهم من به عنوان عضوی از سازمان انتقال خون ایران در این روزها دعوت از مردم با بهره‌گیری از رسانه‌ها، فعالان شبکه‌های اجتماعی، اعضای سازمان‌های مردم نهاد و کارکنان ادارات و سازمان ها برای اهدای خون به عنوان یک تکلیف اجتماعی است.

صالحی‌فر با اشاره به تلاش گروه های جهادی در روزهای اخیر در راستای مقابله به کرونا، افزود: این گروه ها برای مقابله با ویروس کرونا در میان مردم بسته های ضدعفونی و ماسک توزیع می کنند که اقدامی ارزشمند است.

وی از این گروه‌های جهادی خواست در کنار این اقدام ارزشمند در راستای تامین نیازهای خون بیماران نیز تلاش کنند و حرکتی جهادی برای اهدای خون در استان کرمانشاه تشکیل دهند.

وی خواستار جلوگیری از ایجاد بحران تامین خون در استان شد و گفت: اگر چنین بحرانی به وجود بیاید دست کمی از بحران کرونا نخواهد داشت.

مرکز اهدای خون کرمانشاه آماده خون‌گیری است

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه مرکز انتقال کرمانشاه با اتخاذ تدابیر بهداشتی مناسب آماده خونگیری از مردم است، گفت: همه مراحل خونگیری زیر نظر کامل بهداشتی است و مشکلی از نظر اهدای خون برای شهروندان وجود ندارد.

صالحی‌فر، از شهروندانی که تمایل به اهدای خون دارند خواست به منظور جلوگیری از تجمع و معطلی در مرکز انتقال خون با هماهنگی قبلی و دریافت نوبت اینترنتی از طریق سامانه nobatdhi.ibto.ir ثبت نام کنند.

او اهدای خون را یکی از نیازهای امروز بیماران نیازمند دانست و گفت: با همکاری و همراهی مردم می توانیم دغدغه بیماران سرطانی و نیازمند به خون را کاهش دهیم.

وی توضیح داد که خون و محصولات خونی و مشتق از آن عُمر بالایی برای نگهداری ندارد و از این هر روز نیاز به اهدای خون داریم تا سازمان انتقال خون شرمنده بیماران نیازمند به خون نباشد.

او اظهار داشت که ما کارکنان انتقال خون امروز بر سر کار هستیم اما خواهش می کنیم که مردم اهدای خون را یکی از کارهای ضروری خود بدانند و برای اهدای خون از خانه خارج شوند.

وی تاکید کرد که ما هم به عنوان بخشی از چرخه درمان کشور از مردم می‌خواهیم برای در امان ماندن از کرونا از خانه خارج نشوند اما درخواست می کنیم برای اهدای خون به عنوان یکی از کارهای ضروری به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: از ابتدای شروع اپیدمی تا ساعت ۱۲ یکشنبه شب موارد مثبت کووید ۱۹ در این استان ۱۸۲ نفر بوده که هفت نفر در ۲۴ ساعت گذشته اضافه شده است.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۱۸۲ مورد مبتلای به ویروس کرونا در استان تاکنون ۱۷ نفر فوت کرده اند.

به گفته او، همچنین از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در استان تاکنون ۹۰۴ نفر بستری شدند که از این تعداد ۷۸۶ نفر ترخیص و ۱۰۱ نیز در بیمارستانهای استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.