ایمان زارعی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: ساعت کاری پایگاه انتقال خون در بندرعباس از ساعت ۱۶  تا ۲۰  شب می باشد.
وی بیان داشت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش مراجعه افراد به پایگاه های انتقال خون ، ذخایر خونی کاهش یافته که از داوطلبان خواستاریم بدون هیچ گونه نگرانی از ابتلا شدن به هر نوع بیماری به پایگاه های انتقال خون مراجعه و مراکز انتقال خون را  در تامین خون بویژه برای بیماران خاص یاری کنند.
مدیر پایگاه انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: انتقال خون قبل از خونگیری از تمامی مراجعه کنندگان معاینه ومشاوره انجام می دهند واگر علایمی از ویروس کرونا و یا هرگونه بیماری در آن ها مشاهده شود، خونگیری صورت نمی گیرد.
وی ادامه داد: به منظور تسهیل در امور داوطلبان اهدا کننده خون، سایت نوبت دهی اینترنتی به آدرس اینترنتی  nobatdehi.ibto.ir  فعال است.
بیشترین مصرف خون در هرمزگان مربوط به سه هزار و ۵۰۰ بیمارخاص و بیماران سخت درمان، عمل‌های جراحی و مصدومان تصادف‌های جاده ای است.
هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و یک هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشور است
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقاد خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده‌های خونی هستند که هرمزگان دارای ۴۰۰ بیمار دیالیزی و ۱۶۰ بیمار دارای اختلال انعقادی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.