به گزارش ایرنا، دکتر ایمان زارعی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین مصرف خون در استان مربوط به 3500بیمار خاص و بیماران سخت درمان، عمل های جراحی و مصدومان تصادف های جاده ای است.
وی نیاز خونی استان را روزانه 150 تا 200 واحد خون اعلام کرد که به معنای همین تعداد اهدا کننده خون در هر شبانه روز است.
زارعی یادآور شد: پایگاه های انتقال خون در شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، میناب و قشم در ماه مبارک رمضان در 2 نوبت صبح و عصر آماده خونگیری از شهروندان است.
به گفته مدیرکل انتقال خون هرمزگان، پایگاه بندرعباس حد فاصل چهار بلوکی و فلکه برق صبح ها از ساعت 8 تا 13 و عصرها از ساعت 17 تا 22 و مرکز انتقال خون امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس از ساعت 17 تا 22 فعال است.
وی بیان داشت: مرکز انتقال خون بندرلنگه و میناب نیز صبح ‌ها از ساعت 8 تا 13 و شب‌ ها از ساعت 20 و 30 دقیقه تا 22 و 30 دقیقه و مرکز قشم نیز از ساعت 20 تا 23 آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون است.
مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: سن داوطلبان اهدای خون باید بین 18 تا 60 سال و وزن آنان بالای 50 کیلوگرم باشد و افراد به هنگام اهدای خون کارت ملی نیز همراه داشته باشند.
زارعی ادامه داد: روزه داران برای جلوگیری از ضعف و بی حالی در فاصله افطار تا سحر، مایعات بویژه نوشیدنی های شیرین میل کنند و بهتر است در ساعت اولیه صبح یا یک ساعت پس از افطار، به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.
7195/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.