دکتر ایمان زارعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مراکز در شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، قشم، میناب و کیش در ساعت های هشت صبح تا 13 ظهر و 17 عصر تا 22 شب آماده خونگیری هستند.
وی بیان داشت: در بندرعباس مرکز خون گیری امام زاده سید مظفر و پایگاه مرکزی حدفاصل چهارراه مرادی و فلکه برق، در میناب پایگاه مرکزی و دو پایگاه در روستاهای نخل ابراهیمی و دهنو، در بندرلنگه پایگاه مرکزی، در قشم مرکز خون گیری قشم و در کیش کلینیک امام علی (ع) فعال هستند.
دکتر زارعی با بیان اینکه نیاز روزانه بیماران هرمزگان 120 تا 150 واحد خون است، تصریح کرد: از جامعه اهداکنندگان خون در خواست میکنیم استمرار اهدای خون را در تمامی روزهای سال مورد توجه قرار دهند وآن را فقط به روزهای تاسوعا وعاشورا موکول نکنند.
مدیرکل انتقال هرمزگان خاطرنشان کرد: برای اهدای خون به همراه داشتن کارت ملی الزامی است و سن داوطلبان باید 18 تا 60 سال و وزن بالای 50 کیلوگرم باشد.
مردم هرمزگان در تاسوعا و عاشورای سال گذشته، 944 واحد خون و فرآورده های خونی اهدا کردند.
هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و یک هزار و 500 بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشور است.
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقادی خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده های خونی هستند که هرمزگان دارای 400 بیمار دیالیزی و 160 بیمار دارای اختلال انعقادی است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.