حمیرا احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی دیگر از راهکارهای سلامت روان، دوری جستن از اخبار منفی است و خانواده ها باید به اخبار بدون پایه علمی اتکا نکنند.

وی با بیان اینکه جامعه در حالت عادی با اخبار منفی مواجه است، ادامه داد: برای خانواده و فرزندان فاجعه انگاری نکنیم و سلامت روان را جدی بگیریم.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: شوک فراگیر بیماری کرونا موجب شده بسیاری از افراد مشکلات دیرینه خود را الان بروز دهند و باید این افراد کروناهای دیگر زندگی را شناسایی و برای بهبود و یا حدف آن تلاش کنند که در این راستا روابط اجتماعی و حمایت های اجتماعی بسیار نقش اساسی را دارد.

احمدی افزود: نگرانی فرد از وجود بیماری در وجود خود، عارضه های روحی زیادی به دنبال خواهد داشت و استرس افراطی و مدیریت نشده مشکل را حادتر می کند.

وی اظهارداشت: در جامعه آنقدر که به سلامت جسم بها می دهیم به روان و سلامت آن اهمیت نمی دهیم  و برای حل مشکلات روانی احساس نیاز نکرده و به روانشناسان و روانپزشکان مراجعه نمی کنیم.

این متخصص روانشناسی تربیتی گفت: بهترین راهکار برای رهایی از بیماری های روانی مانند اضطراب و استرس دوری کردن از افکار منفی و مزاحم و جایگزین کردن افکار مثبت و انرژی بخش است.

حمیرا احمدی با بیان اینکه تلقین پذیری و ناامیدی انسان را دچار بیماری می کند، تاکید کرد: با استرس مشکل ما حل نمی شود و برای  اینکه دچار بیماریهای دیگر جسمی و روحی نشویم ضرورت دارد این استرس ها کنترل شود.

وی یادآور شد: در زندگی با بحران ها و کروناها ی مختلفی مانند عدم ارتباط عاطفی و ناسازگاری در خانواده ها مواجه هستیم که برای سلامت روان باید فرصت زیادی برای با هم بودن در خانواده بگذاریم و بنیان خانواده را مستحکم تر کنیم.

وی تاکید کرد: با سرگرمی های مفید و مطالعه و کتابخوانی افکار منفی و مزاحم را از خود دور کنیم و و در کنار بهداشت فردی، به سلامت و بهداشت روان توجه داشته باشیم.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون پنج نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که یک نفر از آنان فوت کرده است.

آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور ۹۷۸ نفر است که ۱۷۵ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافته و ۵۴ نفر هم فوت کرده‌اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.