افشین کریمی جمعه شب عنوان کرد: براساس تصمیم ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا از فردا (شنبه) ساعات کار دستگاه های اجرایی از ۸ صبح تا ۱۲ و بانک ها از ۸ صبح تا ۱۳ خواهد بود.
وی افزود: این تغییر ساعت به مدت یک هفته انجام می شود و پس از آن تصمیمات جدید به اطلاع مردم خواهد رسید.
معاون استاندار کرمانشاه تاکید کرد: فعالیت دستگاه های خدمات رسان و مراکز بهداشتی درمانی بر اساس روال عادی است.
کریمی با تاکید بر این که با عزم تمام آحاد جامعه و اتحاد می توان با ویروس کرونا مبارزه کرد و گفت: از مردم می‌خواهیم که به منظور مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا نکات بهداشتی را رعایت و به توصیه های ارائه شده توسط متخصصان عمل کند.
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز عصر امروز در نشست بررسی وضعیت بیماری کرونا که در استانداری برگزار شد اعلام کرد که مدارس استان شنبه تا روز دوشنبه تعطیل هستند.
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد موارد مثبت بیماری بیماری کرونا در استان تا عصر دیروز (پنجشنبه) ۲ نفر است و حدود ۱۰ تا ۱۵ مورد مشکوک نیز به به منظور مشخص شدن بیماری در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد.
آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور ۳۸۸ نفر است که ۷۳ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافته و ۳۴ نفر فوت کرده‌اند.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۶۶۳ تن را گرفته است.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.
تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.
کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.
از همین بیماری‌های تنفسی در جامعه ما وجود دارد و آنفلوآنزا مثال واضح آن است؛ ویروس‌هایی مثل RSV یا بیماری‌های باکتریایی که همچون کرونا قابلیت انتقال از طریق هوا را دارد، مدت‌هاست که در ایران کنترل می‌شود؛ بنابراین نباید با ترس و وحشت نسبت به کرونا نگاه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.