افشین کریمی عصر چهارشنبه در حاشیه نشست بازرسان ویژه کرمانشاه که همزمان با سراسر کشور در استانداری برگزار شد، اظهارداشت: یک هزار و ۵۸۵ صندوق اخذ رای روز جمعه آرای مردم استان به نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را جمع آوری می کنند که از این آمار ۶۲۱ صندوق سیار و باقی ثابت هستند.
وی افزود: برای هر صندوق سیار و ثابت در مناطق دورافتاده یک بازرس و برای هر سه صندوق دیگر یک بازرس فعالیت خواهد کرد.
رییس هیات بازرسی انتخابات کرمانشاه توضیح داد: همچنین در شعب حساس و مکان هایی که با ازدحام جمعیت روبه رو هستیم بازرسان به صورت دائم حضور خواهند داشت.
کریمی افزود: به ازای هر ۱۰ بازرس یک سربازرس نیز انتخاب شده و حراست از صندوق های رای را تحت نظر دارد، علاوه بر این در هر شهرستان هم یک بازرس ویژه تعیین شده که تعداد بازرسین ویژه در حوزه انتخابیه کرمانشاه پنج نفر است
به گفته وی، در مجموع بیش از هزار بازرس بر انتخابات این دوره مجلس در استان کرمانشاه نظارت دارند.
رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه افزود: تمام بازرسان در چند مرحله آموزش های لازم را فرا گرفته اند و برای برگزاری انتخابات آماده هستند.
کریمی مردم‌ را بهترین بازرسان انتخابات دانست و گفت: مردم می توانند با ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۰۲۹۷۴ تخلفات را به این سامانه گزارش دهند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی می شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در دستگاه قضایی شعب ویژه ای برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است، گفت: تاکنون تخلف حاد انتخاباتی در استان کرمانشاه گزارش نشده است‌.
رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه افزود: البته تاکنون موارد کوچکی از تخلفات انتخاباتی در کرمانشاه مشاهده که تذکرات لازم داده شده و موضوع به دستگاه قضایی ارجاع شده است.
کریمی با اشاره به اینکه اقدات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز تخلفات انتخاباتی انجام شده است، گفت: با هماهنگی ستاد پیشگری از جرم قوه قضاییه در راستای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی، پیش از شروع تبلیغات اقدامات موثری انجام شد.
وی افزود: اگر مواردی همچون خرید و فروش رای، جعل شناسنامه و یا مواردی از این دست مشاهده شود با همکاری دستگاه قضایی به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد.
رییس هیات بازرسی انتخابات کرمانشاه عنوان کرد: در روز دوم اسفند شاهد یک رویداد بزرگ اجتماعی و یک انتخابات سرنوشت ساز هستیم که برای کشور عزت آفرین است و عظمت و اقتدار کشور را به دنبال دارد.
کریمی تصریح کرد: احترام گذاشتن به رای مردم از دستاوردهای بسیار خوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و یادگار ارزشمند حضرت امام (ره) است.
وی اضافه کرد: اینکه مردم در تعیین سرنوشت خود نقش آفرینی می کنند و به فکر توسعه فردای کشور هستند مایه امیدواری است و در عین حال تجدید پیمان با آرمان های انقلاب، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است.
رییس هیات بازرسی استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات قدرت نرم بزرگی برای نقش برآب کردن نقشه های شوم دشمنان است، گفت: حضور حداکثری و مشارکت گسترده در انتخابات، باعث یاس و ناامیدی دشمنان و شکست و ذلت آنها می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۶ حوزه انتخابیه و هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.