علیرضا ساروی روز سه‌شنبه در سومین جلسه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در کردستان اظهار داشت: آنچه تاکنون در ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی کشور مشاهده شده عدم تخلف داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی اضافه کرد: بر این اساس تاکنون هیچ گونه پرونده‌ای از سوی ستادهای اجرایی، هیات‌های نظارت و بازرسی مبنی بر تخلف داوطلبان یا حامیان آنها به دادگستری‌ها در سراسر کشور ارسال نشده است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: قوه قضاییه در چهار دوره متوالی اقدام به تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی کرده و امسال پنجمین دوره آن تشکیل شد تا به چهار راهبرد اساسی خود در این خصوص دست پیدا کند.

وی یادآور شد: ایجاد فضای سالم رقابتی و امن، افزایش مشارکت و حصر حداکثری،  ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه‌های اجتماعی و تمرکز بر راهبر توجیه، ارشاد، اقنا، هشدار و برخورد از جمله راهبرد قوه قضاییه در تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی است.

ساروی تاکید کرد: این راهبردها در چهار دوره گذشته جوابگو بوده و ستادها توانسته‌اند در تجربیات خود ۶ تخلف عمده را شناسایی کند.

وی گفت: این جرایم شامل سوء استفاده از امکانات دولتی علیه یا له نامزدها یا جریان‌های سیاسی، سوء استفاده ار مقام یا موقعیت‌های لشگری و کشوری، تخریب داوطلبان، جلوگیری از دادن وعده و عیدهای خارج از چارچوب نمایندگی، سیاه نمایی علیه نظام و زیر سوال بردن دستاوردهایی آن و تعرض و اجتماعات قانونی داوطلبان در زمان تبلیغات است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: قوه قضاییه با استفاده از توان ستادهای پیشگیری به دنبال تحقق چهار راهبرد خود به منظور کاهش و در نهایت حذف تخلفات در روند انتخابات است.

ساروی با بیان اینکه در این راستا رییس قوه قضاییه بخشنامه‌ای شامل ۷۰ بند را در شهریور امسال ابلاغ کرد و هم اکنون ستادها به دنبال تحقق آن هستند،  یادآور شد: این بخشنامه در سه بخش شامل قبل از برگزاری، حین برگزاری و پس از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در بررسی گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.