سردار سرتیپ دوم ناصر باباخانی روز شنبه در جشنواره اسوه های صبر و مقاومت که به تجلیل از مادران، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران به مناسبت روز زن در سرسرای همایش‌های اداره کل بیناد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه برگزار شد، بر انتقال ارزش های انقلاب اسلامی مانند مقاومت، ایستادگی و ایثار به نسل های آینده تاکید کرد گفت: مقاومت و صبر خانواده شهدا و ایثارگران به نظام آبرو بخشیده و الگوی جامعه هستند.

وی حضرت زینب (س) را الگوی ایستادگی، صبر، مقاومت و فداکاری در جهان اسلام معرفی کرد و گفت: خانواده شهدا در راه اسلام، وطن و دفاع از حریم  ولایت از جان عزیزترین کسان خود گذشته اند.

باباخانی در ادامه تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران را وظیفه همه دستگاه ها و ادارات دانست و امنیت بی نظیر کنون کشور را مدیون خون پاک شهدا عنوان کرد که ایثارگران و شهدا با فداکاری خود سیلی محکمی بر آمریکا و استکبار زدند.

شهدا ناظر بر رفتار ما هستند  

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز خشنودی خانواده شهدا را در راستای  رضایت خدواند متعال دانست و گفت: خداوند جانشین شهید در بین خانواده اوست بنابراین خشنودی خانواده شهدا خشنودی و رضایت خداوند را در پی خواهد داشت.  

حجت‌الاسـلام والمسلمین شمس‌الله جلیلیان در ادامه با اشاره به پیش رو بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، شهدا را ناظر بر رفتار ما دانست و گفت: شهدای مانند شهید سپهبد قاسم سلیمانی تا آخرین لحظه  اطلاعات از ولایت را سرلوحه زندگی خود قرار دادند بنابراین حضور در انتخابات در راستای تداوم راه شهدا است

وی تمام تلاش دشمنان را جلوگیری از برگزاری انتخابات و کم رنگ کردن آن دانست و افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری از دشمنان جز این توقعی نیست اما نمایندگان و مسوولان داخلی باید مراقب باشند حرفی نزنند باعث دلسردی مردم از انتخابات شود.

او در پایان بر ولایت مدار بودن، متدین بودن، انقلابی بودن و عدم وابستگی کاندیدهای به کانون های ثروت و قدرت تاکید کرد و گفت: کاندیداهای مجلس شورای اسلامی باید از اکنون مواضع شفاف نسبت مسائل کشور اعلام کنند و همچنین بر ایجاد فضای پرشور انتخاباتی تاکید کرد.  

در این جشنواره از ۲ کتاب «از حصار خاک تا معراج» زندگینامه و خاطرات سردار شهید جاویدالاثر محمدحسین حیدری، کتاب «شنی هایت بروی شانه های سیف السعد» زندگینامه سردار شهید رشید میمک و شهید یداله عسکری و هشت کتاب صوتی از زندگی نامه زنان ایثارگر و شهیده استان کرمانشاه رونمایی شد.

همچنین در پایان این همایش از ۱۲۰ مادر، همسر و فرزندان شهید به مناسبت روز زن تقدیر شد.  
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمیعت بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهدی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.