۶ روز دیگر صندوق‌های رای، تکلیف قوه قانونگذاری کشور را برای چهار سال دیگر مشخص می‌کنند و این روزها نامزدهای انتخاباتی در یک ماراتن رقابت انتخابات برای راهیابی به بهارستان به سر می‌برند.
اصولگرایان استان فارس که از روزهای نخست بررسی صلاحیت‌ها، صلاحیت اکثریت داوطلبانشان تایید شد در این کارزار انتخابات با شدت و قدرت بیشتری فعالیت می کنند و تکلیفشان از روز اول در ارایه لیست انتخاباتی و نحوه ورود به عرصه انتخابات مشخص بود.
امروز نیز نامزدهای نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان در یک کنفرانس خبری به ارایه دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداختند.
اعتدالگرایان نیز که پیش از این به دلیل نداشتن نامزد تایید صلاحیت شده‌ای که متناسب با سیاست‌های حزبی‌شان باشد، بنایی بر ارایه لیست انتخاباتی در ۱۵ حوزه انتخابیه نداشتند پس از پایان آخرین مرحله از بررسی صلاحیت داوطلبان، کمی امیدوارتر شدند و لیستی هرچند ناقص در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۱۱ حوزه انتخابیه دیگر استان فارس ارایه می‌دهند.
اصلاح‌طلبان فارس نیز که از روز نخست هیچ‌کدام از نامزدهای شاخص‌شان تایید صلاحیت نشد پس از برگزاری جلسات مختلف به این نتیجه رسیدند که امکان ارایه لیست انتخاباتی برای آنان وجود ندارد و چراغ خاموش در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش می‌روند.

فردا لیست می‌دهیم
میراعظم هاشمی دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس به خبرنگار ایرنا گفت: لیست نهایی این حزب، یکشنبه از طریق دفتر مرکزی حزب در تهران منتشر می‌شود.
وی افزود: به احتمال زیاد برای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان لیست ۲ نفره ارایه خواهیم کرد، همچنین نامزدهای این حزب در ۱۱ حوزه انتخابیه دیگر استان فارس مشخص شده و در سه حوزه انتخابیه نامزدی نداریم.

امکان ارایه لیست نداریم
کرامت‌الله اکبری رییس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان فارس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شرایط تایید صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، امکان ارایه لیست انتخاباتی از سوی این شورا در هیچکدام از حوزه‌های انتخابیه وجود ندارد و این شورا در این دوره از انتخابات لیستی را به مردم ارایه نمی‌دهد.
وی ادامه داد: احزاب عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان فارس در صورتی که نامزد مورد تاییدی در حوزه‌های انتخابیه داشته باشند می‌توانند با تابلو حزب خود از او حمایت کنند.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

کاندیداها از تخریب یکدیگر بپرهیزند 
دبیر ستاد انتخابات شورای ائتلاف هماهنگی نیروهای انقلابی فارس، ضمن تاکید بر لزوم تلاش و کوشش همگانی برای حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات دوم اسفند گفت: کاندیداهای نمایندگی مجلس و جریان‌های سیاسی از تخریب رقبا و قرار گرفتن در مقابل یکدیگر پرهیز کنند.

محمدرضا مشفقیان، شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، انتخابات پیش‌رو را از حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین انتخابات در کشور دانست و افزود: در شرایط فعلی هم به لحاظ مسایل داخل و مشکلات اقتصادی و معیشی مردم و هم به لحاظ مسایل بین‌المللی و فشارهای بیرونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند مشارکت مردم هستیم.بر همین اساس، حداکثر تلاش ما در این جهت خواهد بود که از ایجاد شکاف در صفوف و قرار گرفتن در مقابل یکدیگر خودداری کنیم و چنانچه مورد هجمه نیز قرار گرفتیم با صبر و شکیبایی از کنار آن عبور کنیم.
او اظهار داشت: در شرایط فعلی از رسانه‌ها نیز انتظار داریم که فضای جامعه را به سمت آرامش سوق دهند.
دبیر ستاد انتخابات شورای ائتلاف هماهنگی نیروهای انقلابی فارس بیان کرد: رسانه‌‎‌ها این توان و ظرفیت را دارند که چنانچه برخی شیاطین به دنبال ایجاد تنش تنش در جامعه بودند، فضا را طوری مدیریت کنند که مانع کار آنها شود و از چند قطبی شدن جامعه جلوگیری کند.
مشفقیان افزود: عده‌ای نیز راه لیست‌سازی را در پیش گرفته و به دنبال لیست‌سازی هستند تا مردم را در انتخاب افراد توانمند و اصلح دچار سردرگمی کنند.

استان فارس ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سهم شیراز  چهار کرسی نمایندگی است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.