ناصح باباخانی روز دوشنبه در بازدید از این کارخانه آسفالت با بیان اینکه  غبارگیر کیسه ای (بگ فیلتر) یک سیستم کنترل آلودگی هوا می باشد که ذرات جامد موجود در هوا را با کارایی خوب حذف می کند، افزود: برای نصب و راه اندازی این سیستم پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۶ واحد کارخانه آسفالت در شهرستان‌های منطقه اورامانات فعال است و از ۲ واحد کارخانه آسفالت روانسر، در یکی از  این واحدها بگ فیلتر نصب شده است.

وی اظهار داشت: فیلترهای کیسه ای از سیستم‌های غبارزدایی دارای راندمان بالا می‌باشند و این نوع فیلترها برای ذراتی با قطر حدود یک میکرون به کار می‌روند.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست روانسر اضافه کرد: در این شهرستان ۲ واحد آلاینده شناسایی شده که یک واحد آنها با بکارگیری سیستم های تصفیه و پس از تایید کارشناسان از آلایندگی خارج شده و واحد دیگر در حال اجرای طرح است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری روانسر نیز گفت: آلودگی محیط زیست و تخریب طبیعت سبب تشدید معضلات زیست‌ محیطی و افزایش انواع آلودگی‌های مخاطره‌آمیز می‌شود.

حسن بهرامی با بیان اینکه  محیط زیست سرمایه جبران ناپذیری است که برای صیانت از این مهم باید فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه نهادینه شود، اضافه کرد: هرگونه کوتاهی و بی‌توجهی در تخریب طبیعت و آلودگی آن نه تنها سلامتی ما را تهدید می‌کند بلکه باید جوابگوی آیندگان نیز باشیم.

وی با قدردانی از مالکان این واحد صنعتی برای راه اندازی غبارگیر کیسه ای ادامه داد: با توجه به گردشگری بودن شهرستان روانسر و منطقه اورامانات حفظ و صیانت از محیط زیست یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.