به گزارش ایرنا، فردین حکیمی روز دوشنبه در همایش پدافند زیستی که در استانداری البرز برگزار شد، افزود: محیط زیست و تنوع زیستی به عنوان یکی از مواهب الهی و سرمایه های ملی کشور بوده و با توجه به نقش مهم آن برای ادامه حیات انسان ها، حفاظت از آن باید به عنوان دغدغه های اصلی مردم و به ویژه مسئولان باشد.
وی با اشاره به وضعیت طبیعت استان، اظهار داشت : متاسفانه بهره برداری غیرمنطقی از منابع طبیعی، تخریب زیستگاه ها و ... ، از یک سو باعث بروز انواع آلودگی و آسیب ها به منابع زیستی شده که از جمله نمونه های بارز آن آلودگی هوا، انتشار ریزگردها، کاهش کیفیت آب و بحران کم آبی است.
حکیمی ادامه داد: از سوی دیگر با فعالیت های مخرب انسانی به ویژه تخریب زیستگاه ها، آتش سوزی مراتع و همچنین شیوع انواع بیماری ها مثل آنفلونزای فوق حاد پرندگان و طاعون ... شاهد کاهش جدی در آمار حیات وحش هستیم.
مدیر کل محیط زیست استان البرز افزود: در برخی موارد شاهد بحران ها و تهدیدات متعدد در حوزه محیط زیست هستیم و از سوی دیگر در صورت بروز بحران های زیست محیطی، با وجود کمبود امکانات و تجهیزات لازم، قادر به کنترل یا مقابله با این بحران ها نیستیم.
وی اضافه کرد: بنابراین قبل از وقوع هر بحران و یا تهدید باید اقدامات کنترلی شامل حفاظت، پیشگیری، اطلاع رسانی ، پایش و ... را در اولویت کاری خود قرار دهیم که همان پدافند زیستی خواهد بود.
حکیمی در پایان با اشاره به استقرار و فعالیت برخی واحدهای صنعتی در حوزه های شهری و مجاورت با مراکز سکونتگاهی، تاکید کرد: باید بر اساس برنامه زمانبندی و برای پیشگیری از هر گونه تهدید یا بحران زیست محیطی واحدهای صنعتی مستقر در حوزه شهری و نزدیک با مراکز سکونتگاهی به داخل شهرکهای صنعتی منتقل شوند.
در این مراسم، تفاهم نامه همکاری بین حفاظت محیط زیست و اداره کل پدافند غیر عامل استانداری منعقد شد.
6156 /1535 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.