محمد خداپرست روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متوسط مناطق حفاظت شده در کشور 10.5 درصد است که این رقم در استان اردبیل پائین است و باید سطح مناطق حفاظت شده زیستی در استان افزایش یابد.
وی همچنین کل مساحت مناطق شکارممنوع استان را 17.5 درصد از مساحت کل استان عنوان کرد و ادامه داد: برای صیانت از حیات گونه‌های در معرض تهدید نیز باید مساحت مناطق شکارممنوع استان افزایش یابد.
وی از شناسایی مناطق مستعد برای ارتقا به منطقه شکارممنوع و تحت حفاظت خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با همکاری سایر نهادها بتوان به افزایش کمی مناطق تحت حفاظت اقدام کرد.
وی با بیان اینکه استان اردبیل مناطق مستعد بسیاری برای تبدیل شدن به منطقه حفاظت ‌شده را دارد، افزود: از جمله مناطق مستعد قابل تبدیل می‌توان به منطقه شکار ممنوع انزان، درختان فسیل‌ شده شیخ محمدلو مشگین‌شهر، تبدیل تالاب پته‌خور و شیروان ‌دره اشاره کرد.
خداپرست اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه همه آحاد مردم است و بی توجهی به آن باعث تخریب منطقه و تهدید گونه های نادر می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: همه باید در حفظ و نگهداری این نعمت خدادادی و سرمایه ملی نهایت تلاش را بکنیم و امانتدار خوبی یندگان باشیم.
منطقه حفاظت شده نئور، منطقه حفاظت شده مغان و منطقه شکار ممنوع آق داغ، منطقه شکار ممنوع گندمین، منطقه شکار ممنوع شورابیل مهمترین مناطق حفاظت شده استان اردبیل می باشند.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.