رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با فرا رسیدن هفته هوای پاک کارگاه آموزشی اهمیت هوای پاک و حفظ محیط زیست برای ۲۵۰ دانش آموز مدارس روستای «حمزه‌آباد» و مدرسه «حسن‌زاده»» این شهرستان برگزار شد.

فاروق سخنور ادامه داد: در این کارگاه کارشناسان اداره محیط زیست بر اهتمام ویژه آحاد مختلف جامعه به‌ویژه نسل نوجوان و جوان در راستای رعایت مسائل زیست محیطی تاکید کردند.

وی ادامه داد: اجرای سرود و نمایش توسط دانش‌آموزان و خواندن مقاله در باب اهمیت هوای پاک و جلوگیری از آلودگی آن، نمایش انیمیشن و تصاویر در این ارتباط و راهکارهای حفاظت از آن جزء برنامه‌های این کارگاه بود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و افزایش نقش دانش‌آموزان در حفاظت از محیط زیست مؤثر است، افزود: با توجه به جمعیت بالای نیروی جوان در کشور، امید است دوستداران طبیعت به خصوص دانش‌آموزان با حضور موثر خود در راستای حفاظت از محیط زیست نقش مثبت و سازنده‌تری داشته باشند.

سخنور با اشاره به اینکه توجه به حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی شروع شود، گفت: قطعا همه دانش‌آموزان می توانند به عنوان یک محیط یار یا همیار محیط زیست در حفظ طبیعت و عناصر آن نقش بسزایی داشته باشید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با تاکید بر اینکه فعال شدن تشکل‌های مردمی زیست محیطی می‌تواند به ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست کمک کند، افزود: این کارگاه با همکاری انجمن زیست محیطی سبز اندیشان جوان مهاباد برگزار شده است.

سخنور یادآور شد: تخفیف آزمون آلایندگی خودروها در مراکز معاینه فنی، اهدای کتاب تحت عنوان آلودگی هوا به مدارس و کتابخانه‌ها، نشست با محیط یاران، برگزاری مسابقه نقاشی دانش‌آموزی، نصب بنر با موضوع هوای پاک و برگزاری همایش دوچرخه‌سواری از دیگر برنامه‌های این اداره در طول هفته هوای پاک است.

به گزارش ایرنا، از سال ۱۳۷۴ روز ۲۹ دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک در ایران اعلام شده است؛ هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.