به گزارش ایرنا، حسن پسندیده روز پنجشنبه در همایش نقش بانوان در مدیریت امور پسماندهای خانگی و تفکیک از مبدا افزود: حفاظت محیط زیست در قانون اساسی به عنوان یک رسالت همگانی شناخته شده و تک تک ما وظیفه داریم به تعهد اجتماعی خود برای داشتن محیط زیست سالم عمل کنیم.
وی با بیان اینکه زیرساخت های مناسبی برای جمع آوری پسماند طی سال های اخیر اتخاذ شده است،اضافه کرد: مدیریت پسماند علاوه بر تاثیری که در چرخه اقتصادی دارد در کاهش آلودگی محیط زیست نیز بسیار مهم است.
پسندیده ادامه داد: طبیعت یک ظرفیت معین دارد و بهره برداری بیش از اندازه از آن اثرات تخریبی جبران ناپذیری را بدنبال خواهد داشت.
وی همچنین گفت: اکنون که کانون های انتشار ریزگرد در قزوین به سرعت در حال افزایش بوده و سفره های آب زیرزمینی و قنات های منطقه در حال نابودی هستند و مصرف انرژی هم افزایش یافته است، باید آموزش های حفاظت از محیط زیست را بیش از پیش پررنگ سازیم.
پسندیده افزود: مدیریت پسماند یکی از اولویت های مهم در محیط زیست شهری به شمار می رود و برای تحقق آن بویژه تفکیک زباله از مبدا مشارکت مردم بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: یکی از موارد لازم برای محیط زیست سالم، فضای سبز است که خوشبختانه قزوین با داشتن باغستان سنتی از این نعمت بزرگ بهره مند می باشد اما باید شاخص های زیست محیطی را به طور دقیق برای حفظ این سرمایه ملی ارزشمند رعایت کرد.
پسندیده بر گردشگری مسئولانه به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست تاکید کرد و افزود: اخیرا شاهد حرکات هایی در این زمینه هستیم که رونق مصرف کیسه های پارچه ای به جای پلاستیکی از جمله آنها است و بدنبال این موضوع در آینده نیز شاهد اجرای طرح پلاستیک های زیست تجدید پذیر خواهیم بود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.