به گزارش پنجشنبه ایرنا، دست مهربان اعضای تشکل های زیست محیطی استان فارس روز جمعه یازدهم فروردین ماه جاری به نوازش طبیعت زیبای دریاچه مهارلو می رود، دوستداران طبیعت مهرورزانه خم می شوند ، زباله های ریخته شده بر اثر بی مبالاتی را از بستر زمین بر می گیرند و ندای مهر و آشتی با طبیعت سر می دهند.
پاکسازی محیط پیرامون دریاچه مهارلوی شیراز همزمان با 11 فروردین به دعوت تشکل زیست محیطی ' پاکسازان طبیعت فارس' صورت گرفته است .
دبیر تشکل زیست محیطی پاکسازان طبیعت فارس پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پارسال نیز برنامه پاکسازی محیط پیرامونی دریاچه مهارلو برگزار شد و با همکاری تشکل های دانشگاه علوم پزشکی شیراز 180 نفر در برنامه شرکت کردند .
شهلا ایادی از دوستداران طبیعت و محیط زیست خواست تا به صورت هماهنگ در این برنامه شرکت کنند و دریاچه مهارلو را از وجود زباله هایی که محیط مصفای این دریاچه را به مناظر نا خوشایند تبدیل کرده است از وجود زباله پاکسازی کنند .
دبیر تشکل زیست محیطی پاکسازان طبیعت فارس با بیان اینکه پاکسازی طبیعت از زباله و آلودگی ها باید به یک فرهنگ تبدیل شود اظهار داشت: اعضای این تشکل تاکنون در دهها برنامه پاکسازی حضور داشته اند ، زنان و مردان و جوانان عضو این تشکل زیست محیطی خم شدن برای برداشن زباله ها را به منزله تعظیم در برابر نیکی ها می دانند ، ما با منش نیک و مهرورزی به طبیعت هر دستی را که زباله ای از زمین بردارد به مهر می فشاریم و قدردان زحمات همه کسانی هستیم که داشتن طبیعت زیبا و محیط زیست پاک را یک آرمان برای جامعه امروز و فردا می داننند.
وی همچنین از شکل گیری پویش نه به ریختن زباله به ابتکار خبرگزاری جمهوری اسلامی قدردانی کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : موضوع رهاسازی زباله در طبیعت همواره به عنوان یکی از معضلات محیط زیست به جهت ایجاد آلودگی های آب و خاک و برهم خوردن چهره زیبای طبیعت خدادادی چالش برانگیز بوده است ، چگونگی برخورد با این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد و ما به همه امکاناتی که داریم دراین راه حضور خواهیم داشت .
دکتر حمزه ولوی با قدردانی از شکل گیری پویش ملی نه به ریختن زباله اظهار داشت : دریاچه مهارلو در نزدیکی شیراز قرار دارد و محیط با طراوت آن امسال به مدد بارندگی ها نسبتا مناسب پذیرای جمع یاز دوسدتداران طبیعت است ، از این رو می طلبد این محیط عاری از هر گونه زباله و آلودگی باشد و مردم و تشکل های زیست محیطی با مشارکت گسترده برای پاکسازی آن اقدام کنند.
هر ساله با آغاز بهار و تعطیلات نوروزی که بسیاری از مردم به سفر و استفاده از موهبت طبیعت روی می آورند، موضوع ریختن زباله ها در طبیعت به یکی از دغدغه های جدی مقامات محلی و بویژه دوستداران محیط زیست تبدیل شده است.
در این راستا همزمان با نوروز 96 پویش ملی ' نه به ریختن زباله ' به عنوان یک حرکت ملی و فراگیر و راهکاری مناسب برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست به همت خبرگزاری ایرنا شکل گرفته است.
6113/ 2027
مصاحبه کننده: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.