به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی روز یکشنبه در آیین جشن میلاد کوثر در تالار معصومیه فرمانداری قم، شناخت دقیق مسائل را مهم ترین مرحله در اصلاح امور عنوان کرد و افزود: مدعی این نیستیم اقدام هایی که دولت در سال های اخیر انجام داده خالی از اشکال است و در همین راستا موافق جریان آزاد اطلاعات هستم تا اشکالات توسط مردم واکاوی و مطرح شود.
وی تصریح کرد: کسانی که مدعی خدمت به مردم هستند باید شفاف عمل کنند.
وی ترجیح منافع ملی بر منافع فردی و گروهی را زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور دانست و گفت: این نگاه هنوز تبدیل به تفکر قالب در کشور نشده است.
صادقی با اشاره به ضرورت توجه فرد فرد جامعه به وظایف، افزود: باید هم جهت با اهداف نظام برای تحقق اهداف و شاخص های تعیین شده تلاش کنیم.
وی با بیان این که همگی نسبت به وظیفه ای که بر عهده داریم مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم، خاطرنشان کرد: زمانی حق مطالبه گری داریم که در حوزه مسئولیت خویش پاسخگو باشیم.
وی جامعه فعال و پویا را نتیجه فعالیت همه مردم و نهادها و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت دانست و با اشاره به روش اعتدالی دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات کشور، تصریح کرد: معتقدیم عمل ما نیز باید مشی اعتدالی را دنبال کند و در جهت عمل به بایدها و نبایدها باشد.
استاندار قم همچنین با اشاره به تاکیدها و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، ادامه داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی همه باید دست به دست هم بدهیم.
وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی یک فرهنگ و شکل گیری آن نیازمند ایفای نقش آحاد جامعه است، تصریح کرد: در رابطه با این موضوع نقص جدی داریم و در جامعه بسیاری از ما صرف مطالبه گر هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن اشاره کرد و گفت: حفظ کانون خانواده به عنوان مهم ترین رکن جامعه در گرو افزایش آگاهی های زنان است.
صادقی به بعضی از مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق اشاره و تصریح کرد: اگر نهاد خانواده تقویت و تحکیم شود، شاهد کاهش بسیاری از معضلات در جامعه خواهیم بود.
وی در پایان این آیین به پرسش های تعدادی از بانوان پیرامون مسائل مختلف استان قم پاسخ گفت و با اهدای لوح تقدیر از تعدادی از زنان کارمند دستگاه های اجرایی قم قدردانی نمود.

** حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت آحاد مردم است
استاندار قم همچنین در حاشیه اجرای طرح مردمی «حامی محیط زیستم» با شعار «شهر بی زباله»، سالم سازی و حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی عنوان کرد و افزود: این مساله باید به آگاهی منجر شود که آحاد جامعه در حفظ یا تخریب محیط زیست نقش داریم.
صادقی با اشاره به تخریب گسترده طبیعت و محیط زیست توسط زباله های تجزیه ناپذیر به ویژه پلاستیک، اضافه کرد: آنچه امروز اهمیت دارد، نهادینه سازی فرهنگ حفظ و حراست از محیط زیست در میان همه مردم و مسئولان است.
وی با قدردانی از اجرای طرح مردمی «شهر بی زباله»، خاطرنشان کرد: پاکیزگی و آراستگی به عنوان یک وظیفه محوری باید مورد توجه عموم مردم باشد.
این آیین امروز در پارکسوار شمالی قم با حضور مسئولان استانی و دوستداران محیط زیست برگزار شد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.