به گزارش ایرنا، امید قادری روز سه شنبه در نشست توجیهی رویداد بین المللی اکوتوریسم روستایی کرمانشاه ۲۰۲۰ که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه به ریاست هوشنگ بازوند استاندار برگزار شد، اظهار داشت: همه ساله سال گردشگری از پنجم مهرماه در سراسر دنیا آغاز می شود و سال گردشگری روستایی ۲۰۲۰ از مهرماه سال آینده در سراسر جهان آغاز می شود. 
او با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی کلان رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰، خاطرنشان ساخت: این برنامه برای اولین بار در کشور با محوریت اقتصاد مقاومتی تدوین شده که برگرفته از برنامه مدون اساتید مجرب دانشگاه که برای این رویداد بین المللی بسیار زحمت کشیده اند، تدوین شده است. 
قادری افزود: با کمک اساتید دانشگاه از جمله رامین پی بردی که اسناد پشتیبان این کلان رویداد را جمع آوری و تدوین کردند توانستیم برنامه ای واقع بینانه طراحی کنیم. 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در خاتمه گفت: این برنامه به معنای قطعیت نیست و با نظر استاندار کرمانشاه و صاحب نطران، می تواند تغییرات و پیشنهادات لازم تا پایان هفته اعمال شود و در هفته آینده به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود. 

استان کرمانشاه اردیبهشت ماه سال ۹۹ میزبان جشنواره جهانی بوم گردی، گردشگری روستایی و عشایری جهان در سال ۲۰۲۰ است که با حضور وزرای گردشگری عضو سازمان جهانی گردشگری برگزار خواهد شد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۹ روستا و ۳۴ شهر دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.