مرتضی گراوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: در این مدت معبد آناهیتا پذیرای ۱۳ هزار و ۵۶۹ گردشگر بوده که نسبت به آمار بازدید سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است. 
او با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و ۲۳۶ نفر گردشگر خارجی بوده اند، تصریح کرد: گردشگران خارجی از نقاط مختلف جهان از جمله، آسیا، اروپا، آمریکا، استرالیا و اقیانوسیه و آفریقا بوده اند. 
مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا با اشاره به اینکه بیشترین بازدید مربوط به ماه اول سال و سه ماه تابستان بوده، اظهار داشت: با برنامه ریزی های منسجم و نوآوری و خلاقیت در برنامه های نوروز ۹۹، امیدواریم میزبان سیل گسترده گردشگران به این سایت تاریخی منحصربه فرد باشیم. 
گراوند در خاتمه خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه تکیه بیگلربیگی با ۱۱۳ درصد، معبد آناهیتا با ۸۰ درصد و تکیه معاون الملک با ۳۲ درصد بیشترین افزایش بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده اند. 
معبد آناهیتا که بزرگترین تک بنای سنگی کشور است، برخی قدمت آن را به دوران اشکانی و عده ای نیز دوران ساسانی می دانند.
کنگاور با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد. این شهرستان ۱۲۰ اثر تاریخی و طبیعی ثبت ملی و بیش از ۱۰۰ اثر واجد شرایط حفاظت دارد. 
وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است. 
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. 
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.