مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه در این جلسه گفت: این استان با بیش از چهار هزار و ۲۵۰ اثر تاریخی ملی از استان‌های غنی کشور در زمینه تاریخی و فرهنگی به شمار می رود. 
امید قادری، حفاظت و حراست از میراث و آثار تاریخی را در گرو داشتن نیروی یگان حفاظت قوی و کارآمد دانست.
وی با بیان اینکه کرمانشاه جزء سه استان نخست کشور از نظر تعداد آثار تاریخی ثبتی به حساب می آید، افزود: پراکندگی بیشتر آثار تاریخی در نقاط مختلف استان باعث شده حفاظت و حراست از این مواریث کهن را با سختی مواجه کند.
این مسئول افزایش میزان حفاری های غیرمجاز را از دیگر مشکلات استان دانست و تاکید کرد: انتظار داریم با حضور سرهنگ ایمان پور شاهد کاهش این حفاری ها و نواقص حفاظتی باشیم. 
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه، تعداد کل نیروهای یگان حفاظت استان را ۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد نیرو به هیچ وجه با میزان آثار تاریخی تناسب ندارد. 
قادری همچنین با اشاره به اینکه امکان جذب نیروی جدید هم وجود ندارد، افزود: متاسفانه کرمانشاه نسبت به استان های همجوار که بین ۷۰ تا ۸۰ نیروی یگان حفاظت دارند بسیار مظلوم واقع شده و این کاستی ها و غفلت ها مربوط به گذشته است. 
او اضافه کرد: مکاتبات زیادی مبنی بر مشکل کمبود نیرو یگان حفاطت با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شده است. 
این مسوول با قدردانی از تلاش سرهنگ بیداد در مدیریت چندین ساله خود در یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه و علی فلاحی سرپرست این یگان حفاظت طی چند ماه اخیر اظهار امیدواری کرد که سرهنگ ایمان پور در پست جدید خود موفق باشد. 
سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور نیز در این جلسه ارتقاء ساختار حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی و همچنین افزایش تعداد گشت، نظارت و بازدیدها از این آثار را از مهمترین برنامه های حفاظتی این اداره کل عنوان کرد.

وجود بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ اثر ثبت شده ملی، مجموعه جهانی بیستون و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.