به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری: در حکم علی مویدی خطاب به مهرداد جوادی آمده است: با احترام نظر به پیشنهاد هیات انجمن‌های ورزشی چهارمحال و بختیاری و به موجب این ابلاغ به سمت رئیس کمیته ورزش‌های هوایی استان منصوب می‌شوید.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با توجه به وجود کوهستان‌های مرتفع و جاده‌های دسترسی مناسب ظرفیت گسترس ورزش‌های هوایی را دارد و می‌تواند بعنوان یکی از نقاط گردشگری ورزشی به همراه سایر رشته‌ها در کشور معرفی شود.

۲ سایت پروازی گردنه رخ و دو پلان چهارمحال و بختیاری مورد توجه خلبانان رشته پاراگلایدر در کشور است.

ظرفیت گردشگری ورزشی این استان شامل قایقرانی در آب های خروشان، پیست اسکی چلگرد، سنگ نوردی آب­های عمیق یا دیپ واتر (Deep Water)، بانجی جامپینگ، پاراگلایدر و اسکی و کوهنوری است. 
سایت گردنه رخ در چهارمحال و بختیاری با ارتفاع پایه ۲ هزار و ۸۰۰ متر و ریج لاین شمالی و جنوبی که امکان پرش در هر دو سمت غربی و شرقی را فراهم میکند، یکی از بهترین سایت های پرواز ایران است. 
بلندترین سکوی طبیعی بانجی جامپینگ کشور در روستای دوپلان شهرستان کیار قرار دارد و سکوی آن ۵۵ متر ارتفاع دارد که این سکوی پرش مشرف به رودخانه کارون و در مجاورت ایل راه عشایری تاریخی دز پارت و در مناطق حفاظت شده سبزکوه و هلن، دره عمیق، پل سیمی و اثر ملی جاده لینچ قرار دارد. 
اکنون چهارمحال و بختیاری به دلیل داشتن دریاچه سد کارون ۴ و صخره های سخت و کوه­های بلند یکی از استانهای مستعد رشته دیپ واتر در ایران است. 
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اعلام کرده است، از آمادگی کامل و لازم برای جذب سرمایه‌گذاران حوزه‌های مختلف به ویژه بخش گردشگری از جمله گردشگری ورزشی برخوردار است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.