اقبال عباسی روز سه‌شنبه در نشست با معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: ظرفیت‌های گردشگری بسیاری در روستاهای استان وجود دارد که این موضوع می‌طلبد با همکاری بین‌بخشی در راستای شکوفایی این ظرفیت‌ها اقدامات موثرتری برداشته شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا در قالب یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین استانداری، میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و بنیاد مسکن در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی روستاهای هدف گردشگری استان شناسایی و اولویت‌بندی می‌شود.

عباسی در ادامه با قدردانی از خدمات بنیاد مسکن در مناطق روستایی استان، اظهار داشت: این نهاد در نوسازی و بهسازی خانه‌های روستایی گام‌های موثری در استان برداشته که نیازمند اطلاع‌رسانی بیش از پیش است.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به اهتمام دولت در احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی محرومان و مستضعفان در استان  اشاره کرد و گفت: امید است در احداث این واحدهای مسکونی در روستاها در لحاظ کردن کاربری روستایی آن دقت نظر شود و شرایط برای تداوم زندگی روستایی در این مناطق تسهیل شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۱۲ روستای هدف گردشگری در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که روستاهای یاسه‌چای، هوره، چلوان و سوادجان در شهرستان سامان و روستای آورگان در شهرستان بروجن، دزک و امامزاده دستگرد در شهرستان کیار، روستاهای سرآقاسید، شیخ علیخان و دیمه در شهرستان کوهرنگ، آتشگاه در شهرستان لردگان و روستای ده‌چشمه در شهرستان فارسان از جمله این روستاها است.

از این استان واسطه جاذبه‌های بیشماری که در حوزه طبیعت‌گردی دارد با عنوان برند بوم‌گردی کشور یاد می‌شود.

چهارمحال و بختیاری دارای  بیش از ۹۴۷هزار نفر جمعیت در ۱۰ شهرستان است که ۳۵درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و بیش از ۹۰۰ روستا و آبادی در این استان وجود دارد.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.