به گزارش ایرنا، امید قادری روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، با بیان اینکه ایجاد تعامل سازنده با ادارات در رفع موانع اداری کارگشاه خواهد بود، خاطرنشان کرد: با ارایه راهکارهای بنیادی و اساسی به دنبال حل مشکلات و معضلات اداری هستیم.
او با بیان اینکه بقاع مذهبی و تاریخی، گردشگری مذهبی استان را رونق می دهد، بیان داشت: توجه به اماکن تاریخی مذهبی هیچ منافاتی با اهداف توسعه گردشگری ندارد.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه آیین های مذهبی میراث معنوی ما محسوب می شوند که باید با همکاری چند جانبه زمینه توسعه و رونق گردشگری مذهبی در استان فراهم شود.
قادری در ادامه از آمادگی برای مرمت و بازسازی کاروانسرای قصرشیرین خبر داد و افزود: شان این بنا باید به عنوان یک اثر ارزشمند تاریخی حفظ شود.
وی همچنین در خصوص هر نوع تغییراتی در مجموعه فرهنگی تاریخی طاق بستان گفت: هرگونه تغییری در این مجموعه موجب تهدید پرونده ثبت جهانی این اثر خواهد شد.
در این جلسه حجت الاسلام محمد صالحی مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت نیز حضور داشت.

وجود بیش از هزار و ۲۵۰ اثر ثبت شده ملی، مجموعه جهانی بیستون و ۲ هزار اثر واجد شرایط ثبت که هنوز به ثبت نرسیده اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است. 
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. 
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۴ شهر دارد.  
۷۴۴۷/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.