امید قادری روز یکشنبه در نشست هم افزایی با مدیران پایگاه‌های میراث فرهنگی استان که در دفتر کار وی برگزار شد، اظهارداشت: پراکندگی پنج پایگاه بیستون، معبد آناهیتا، طاق بستان، محور ساسانی و اورامانات در نقاط مختلف استان فرصت خوبی برای ارایه خدمات مختلف و قابل توجه به ارباب رجوع است.
او اضافه کرد: با توجه به فعالیت های پژوهشی و باستان شناسی پایگاه‌ها، از این پس استعلام های میراث فرهنگی در حریم آثار تاریخی باید توسط پایگاه‌ها کارشناسی و پاسخ داده شود.
او با اشاره به اینکه پاسخ به استعلام ها بخصوص پروژه های تولیدی که اشتغال زایی به دنبال دارد، باید در کمترین زمان ممکن انجام شود، اضافه کرد: به طور قطع تنها هدف این تفویض اختیار، تکریم ارباب رجوع و تسهیل در پاسخ گویی استعلام ها خواهد بود.
قادری اظهار امیدواری کرد که از این پس با پاسخگویی به موقع استعلام ها شاهد رضایتمندی بیش از پیش مردم استان باشیم و توسعه زیرساخت های عمرانی را در پی داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد : کارشناسان پایگاه‌ها باید ضمن رصد دقیق مسائل و موضوعات مختلفی که در حوزه میراث فرهنگی در رسانه ها مطرح می شود و عموما بر اساس ناآگاهی و غیرتخصصی عنوان می شود، اظهار داشت: پاسخگویی به موقع، علمی و کارشناسی شده به شائبه های رسانه ای در جهت تنویر افکار عمومی و آگاه سازی مخاطب و کاربران شبکه های اجتماعی در دستور کار پایگاه‌ها قرار گیرد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است. 
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. 
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.