امید قادری روز سه شنبه به ایرنا افزود: ۲ کتاب قرآن، یک تابوت مفرغی، یک مهر استوانه ای و چهار سرستون دوره ساسانی است که در جلسه امروز در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با دفاعیات کارشناسان میراث فرهنگی استان کرمانشاه به ثبت ملی رسید.

وی با بیان اینکه آثار ثبت شده دارای ارزش تاریخی و منحصربفرد فراوانی هستند، گفت: با ثبت این هشت اثر، آثار منقول ثبت ملی شده استان کرمانشاه از ۲۳ مورد به ۳۱ اثر افزایش یافته است.

قادری در ادامه با تقدیر از کارکنان و کارشناسان این اداره کل یادآور شد؛ در سالهای گذشته ۲۳ اثر ثبت ملی استان شامل ۱۰ پیکرک گلی، هشت شیء نقره ای و پنج سرستون ساسانی استان به ثبت ملی رسیده بود.

چهار هزار و ۲۰۰ آثار تاریخی در استان کرمانشاه تاکنون شناسایی شده که این آمار با توجه به کشفیات جدید هر روز در حال افزایش است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. 
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۳۴ شهر دارد.
۸۰۶۶/۳۲۰۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.