به گزارش خبرنگار ایرنا، این قرآن ها مربوط به دوران تیموری و اوایل دوران صفوی است و در مسجد دخان شهر پاوه، روستای زردویی، روستای دودان و روستای میرعبدلی شهرستان پاوه نگهداری می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این مراسم گفت: برای شهرستان پاوه با وجود ظرفیتهای متعدد طبیعی و گردشگری و صنایع دستی آینده بسیار خوبی را متصور هستیم.
امید قادری افزود: مهمترین برنامه ما برای توسعه گردشگری در پاوه و اورامانات ثبت جهانی این منطقه است که نیاز به همکاری، حمایت همه جانبه و هم افزایی همه را دارد و تلاشهای بی شائبه نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی برای ثبت جهانی این منطقه قابل تقدیر است.
وی گفت: در این راستا هم اکنون کارگروهی در استان به ریاست مهندس بازوند استاندار کرمانشاه تشکیل شده است که شنبه هفته آینده اولین جلسه آن برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: ثبت جهانی اورامانات یک پروژه ملی است که در صورت انجام این کار گامی ارزنده و مهم در راستای توسعه همه جانبه این منطقه و استان خواهد بود.
قادری افزود: در کنار این مهم توجه به گردشگری روستایی با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ روستاها و بخصوص روستاهای گردشگری است.
وی با دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان و بخصوص پاوه و اورامانات گفت: استاندار کرمانشاه دستور اکید داده اند تا تمامی موانع پیش روی سرمایه گذاران بخش گردشگری برداشته شود.
قادری از معافیت واردات تجهیزات و وسایل گردشگری از مرز خبر داد و گفت: سیاست ما در کنار توسعه گردشگری حفظ، تقویت و ترویج آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی اسلامی به گردشگران است.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد که به دلیل وجود ظرفیتهای متعدد طبیعی، آثار تاریخی و اماکن زیارتی از قطبهای گردشگری استان است.
8066/7448
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.