مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی از استان های پیشرو در احیا و مرمت بافت های تاریخی است.

جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: اقدامات بسیاری در حوزه حفاظت و مرمت آثار تاریخی در دولت تدبیر و امید در سطح استان صورت گرفته است که احیا بافت های تاریخی شهرهای ارومیه، خوی، ماکو و تکاب بخشی از تلاش های اداره کل میراث فرهنگی استان در این راستا است.

وی با اشاره به مصوبات ستاد بازآفرینی استان اظهار کرد: از سال گذشته  تاکنون، ۱۲۰ بنای تاریخی با ارزش در سطح استان با اعتبار نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان مرمت و احیا شده اند.

جباری ادامه داد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان ۵۲ میلیارد تومان برای حفاظت، مرمت و احیا آثار تاریخی و ساخت مجموعه بارگاه شمس تبریزی اختصاص استان یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه برگزاری همایش ها و جشنواره ها شیوه مناسب و مطلوب برای معرفی آثار تاریخی و جاذبه گردشگری استان است تصریح کرد: در چند ساله اخیر جشنواره ها و کنگره ها و همایش های زیادی با محوریت معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان برگزار شده است که جشنواره بین المللی جاده ابریشم و کنگره شمس تبریزی ، برنامه نوروزگاه ، جشنواره برفی و اسکی خوشاکو ، جشنواره زمستانی تخت سلیمان و رالی خانوادگی از عمده ترین این مراسمات است.

جباری آمادگی اداره کل میراث فرهنگی استان را برای شرکت در همایش و جشنواره های داخلی و داخلی برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر آثار تاریخی و جاذبه های استان اعلام کرد و  ضمن تشکر از کمک های استاندار آذربایجان غربی در توسعه گردشگری استان اظهار کرد: آذربایجان غربی با توجه به   همسایگی با چندین کشور توان تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور را دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.