به گزارش ایرنا ، علی قهرمان طالع روز پنجشنبه در نشستی با مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل تشریح کرد: سال گذشته با بیش از 20 تور غیرمجاز برخورد شد.
او با اشاره به اخذ تعهد برای ممانعت از فعالیت غیرمجاز اظهار داشت: امسال نیز این رویکرد دنبال می شود و به منظور مهار فعالیت گروه های غیرمجاز لازم است مجوزهای سخت گیرانه و الزام آور ارائه شود.
رییس پلیس فتای استان همچنین به پایش نرخ گذاری مجموعه های گردشگری اشاره کرد و گفت: متاسفانه نرخ های پایین برای جذب مشتری اعلام می شود و این در حالی است که این مهم نیازمند پایش و ممانعت از سوء استفاده سودجویان است.
قهرمان طالع با اشاره به اینکه فضای مجازی فرصتی برای اطلاع رسانی است، افزود: بانک اطلاعاتی جامعی از فعالان گردشگری استان که در فضای مجازی نیز فعالیت دارند باید تهیه شده و در دسترس پلیس نیز قرار بگیرد.
او گفت: اخذ اطلاعات کامل ادمین تورها و مجموعه های گردشگری ضروری است تا از فعالیت گروه های غیرمجاز ممانعت شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هم در این جلسه از برخورد جدی با مجموعه های گردشگری فاقد مجوز استان خبر داد.
نادر فلاحی یکی از مشکلات گردشگری استان را فعالیت گروه های غیرمجاز دانست که بدون هیچ مجوز و پروانه ای در فضای مجازی فعالیت می کنند.
او افزود: مشکلی با فعالیت مجموعه های مجوزدار وجود ندارد ولی اگر کوچک ترین انحرافی در فعالیت ها مشاهده شود، به صورت جدی و قاطع تذکر و برخورد صورت می گیرد.
وی اظهارامیدواری کرد بدون اغماض با تورهای غیرمجاز و یا مجموعه هایی که فاقد پروانه هستند و از فضای مجازی برای معرفی و تبلیغ برنامه های خود استفاده می کنند، برخورد شود.
فلاحی با تاکید به اینکه فضای مجازی فرصتی برای اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های گردشگری استان و فعالیت مجموعه های گردشگری است، گفت: لازم است در راستای آموزش و فرهنگ سازی گام برداشته و بیشتر رویکرد ایجابی داشته باشیم.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.