مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به استقبال شهروندان از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی گردشگری در استان گفت: یزد ظرفیت بالایی در برگزاری جشن‌ها و رویدادهای فرهنگی و گردشگری دارد.

مصطفی فاطمی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار داشت: خوشبختانه استان یزد به واسطه تعدد برگزاری چنین جشنواره‌هایی توانسته است در جایگاه نخست کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره ها و رویدادها و استقبال شایسته شهروندان حاکی از پتانسیل بالای این موضوع در جامعه است ادامه داد: باید بیش از پیش به روند برگزاری چنین رویدادهایی قوت بخشید و به آن پرداخت و با استفاده از این ظرفیت در حفظ و ترویج سرمایه های ارزشمند فرهنگی و اجتماعی این دیار کهن کوشید.

فاطمی با اشاره به برگزاری جشنواره‌هایی در روستاهای تاریخی استان با رویکرد جذب گردشگر و توجه به آداب و سنن اضافه کرد: روستای تاریخی رشکوئیه در برگزاری رویدادهای متعدد فرهنگی پر سابقه است ضمن اینکه تلاش داریم با چنین برنامه هایی رسوم سنتی و قدیمی روستاهای استان را احیا کنیم.

وی با اشاره به رویکرد میراث در برگزاری جشنواره‌ها عنوان کرد: هفتمین جشنواره لپوکلوخ رشکوئیه با تاکید بر شعار "شهر جهانی میراث دار سرمایه روستایی" به احیا و معرفی آیین سنتی لپوکلوخ یا به عبارتی سیب کلوخ که از ساده‌ترین و رایج‌‌ترین غذاها در بین جوامع محلی و به ویژه در فصول سرد سال گرما بخش هم ‌نشینی اهالی این روستا بوده، پرداخته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به در پیش بودن شب یلدا به عنوان یک آیین ملی و سنتی در بین مردم اظهار داشت: آیین‌ها و جشنواره‌های سنتی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری هر منطقه است و در طرح پنج ساله گردشگری استان تقویت این ‌گونه مراسم  در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید یک برنامه منظم و پایداری را برای برگزاری جشنواره‌ها فراهم کنیم و به آن نظم و سامان دقیقی ببخشیم افزود: مردم از این طریق نیز می‌توانند این رویدادهای ارزشمند را در تقویم زندگی خود گنجانده و شاهد استقبال و شکوفایی روزافزون گردشگری روستایی در استان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.