عبدالعلی جلیلیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سال گذشته هم طرح زراعت چوب در سطح ۵۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه اجرایی شد، افزود: اکنون در استان در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار صنوبرکاری داریم.

رییس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در خصوص دلیل انتخاب صنوبر برای اجرای طرح زراعت چوب، گفت: این گونه بومی کشور بوده و رشد سریع و ارزش اقتصادی بالایی دارد و به دلیل در دسترس بودن گونه‌های اصلاح شده آن، گزینه خوبی برای زراعت چوب در مناطق سردسیری کشور به شمار می‌رود.

جلیلیان با اشاره به اینکه زراعت چوب یکی از طرح‌های در حال اجرا در کشور است، گفت: این طرح با هدف جلوگیری از قطع درختان و به منظور تهیه چوب مورد نیاز صنایع کاغذ و چوب از ۱۰ سال گذشته در کشور اجرایی شده که البته برای مدتی اجرای این طرح متوقف شد.

وی افزود: این طرح در ۲ سال اخیر و در پی اجرای طرح تنفس جنگل‌های شمال کشور دوباره در برنامه جدی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور قرار گرفته است.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

استان کرمانشاه ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد که اکنون یک هزار و ۳۰۸ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.