اکرم توفیقی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هشت میلیون هکتار از مجموع ۳۹ میلیون هکتار از اراضی ملی حدنگاری شده مربوط به اراضی جنگلی است.
وی ادامه داد: طرح حدنگاری اراضی ملی از سال ۱۳۹۴ شروع شد و تا کنون ۴۰ هزار پلاک سند تک‌برگی صادر شده است.
وی یادآور شد: ۱۱۰ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور دارای سند دفترچه‌ای است که تعدادی از این سندهای دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شده است.
توفیقی بیان کرد: در مجموع ۱۳۶ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور دارای سند تک‌برگی و دفترچه‌ای است.
مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری خاطرنشان کرد: با تبدیل سندهای دفترچه‌ای به تک برگی و اجرای حدنگاری طبق برنامه، ۸۰ میلیون هکتار از اراضی ملی دیگر باید حدنگاری شود.
وی اظهار داشت: هر هکتار حدنگاری اراضی ملی در حدود ۵۰ هزار ریال اعتبار نیاز دارد.
توفیقی اضافه کرد: اجرای عملیات حدنگاری و صدور اسناد تک برگی اراضی ملی موجب تثبیت و اعمال حاکمیت اراضی ملی و گردآوری آمار دقیق شده و سپس می توان بر اساس این آمار برای اراضی ملی در قالب آمایش سرزمین برنامه ریزی کرد.
وی تصریح کرد: حدنگاری اراضی ملی مهم‌ترین اقدام زیربنایی برای مقابله با زمین‌خواری و سوءاستفاده اشخاص است.
مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: حدنگاری اراضی ملی موجب شفاف‌سازی، تسریع و تسهیل در اجرای طرح‌ها و جلوگیری از تعارض‌های اجتماعی می‌شود.
مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری به منظور رسیدگی به تعدادی از اعتراض‌ها به اجرای قوانین ملی شدن اراضی به استان سمنان سفر کرد و از عرصه‌های مرتعی سمنان و مهدیشهر بازدید کرد.
اکنون ۸۳ درصد عرصه های کشور به منابع طبیعی اختصاص دارد که از این میزان ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار جنگل در پنج رویشگاه مختلف، ۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مرتع و ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار بیابان است.
از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.