علی جعفری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اعتبار مصوب برای اجرای بند خاکی وحدتیه بیش از سه میلیارد تومان است که تاکنون ۸۴۰ میلیون تومان برای پیمانکار، نظارت عالی و کارگاهی و آزمایشگاه تخصیص یافته است  و طبق برآورد انجام شده ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان از مطالبات پیمانکارهنوز باقی‌مانده است.

وی بیان کرد: با وجود تامین نشدن اعتبارکافی اما این پروژه ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار لازم تکمیل می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهراضافه کرد: با توجه به سرریز شدن این بند خاکی در بارندگی ۲ روز گذشته و نگرانی مردم از بابت وقوع سیلاب پیگیری لازم برای تامین و تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام شده‌است و با تامین اعتبار، این پروژه تکمیل می‌شود.

 وی یادآور شد: احداث بند خاکی با هدف کنترل و  ذخیره آب سیلاب و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی اجرا می‌شود.

جعفری گفت: عملیات اجرایی بند خاکی شهر وحدتیه در سال ۹۶ با ۵۸ هزار مترمکعب حجم خاکی، چهار هزار مترمکعب سنگ ملات و با ظرفیت آبگیری یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آغاز شد.

وی گفت: بند خاکی وحدتیه از استحکام لازم برخوردار است و کار خود را بخوبی انجام داد و به دلیل بارندگی بیش‌ از حد سرریز شد اما با توجه به تکمیل نشدن آن نگران‌کننده است.

جعفری اضافه کرد: پروژه بند خاکی وحدتیه به‌گونه‌ای است که وقتی آب به ترازتعیین شده رسید مازاد آب از طریق سرریز به آبراه‌های پشت بند خاکی منتقل می‌شود و در این پروژه به‌دلیل اینکه سرریز آن در قسمت پایاب تکمیل نشده هنگام سرریز شدن آب بخشی از خاک پشت بند در مسیر آبراه نیز جابه‌جا می‌شود.

وی تاکید کرد: سرریز شدن بند خاکی وحدتیه شرایط خطرناکی برای باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی به دنبال ندارد اما اگر با تکرار بارندگی با حجم سیلابی روبرو شویم به‌دلیل تکمیل نشدن سرریز آن به‌طورقطع این بند خاکی خطرساز می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.