رمضان‌علی ابوزاده روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، رویکرد دانشگاه رازی را برنامه‌محوری بیان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم مشارکت همه اقشار دانشگاهیان را در دانشگاه فراهم کنیم و طبق برنامه ششم توسعه تکالیف آموزش عالی را مبتنی بر برنامه راهبردی عملیاتی تنظیم کردیم که شفاف‌سازی بودجه دانشگاه یکی از سیاست‌های کاری ما بوده است.

وی از راه‌اندازی دفتر ارتباط با جامعه در دانشگاه رازی برای پاسخگویی به دغدغه‌های جامعه خبر داد و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد،ترافیک و ... در این دفتر قابل طرح و پی‌گیری است.

ابوزاده با اشاره به اینکه در سال حدود یک هزار پایان‌نامه در مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه رازی دفاع می‌شود، افزود: در دوره جدید پایان‌نامه‌ها را جهت‌دهی و به سمت معضلات اجتماعی هدایت کردیم و تا ۵۰ درصد حق‌الزحمه مازاد را برای اعضای هیات علمی و مشوق‌های مالی را برای دانشجویان در نظر گرفتیم. 

وی ادامه داد: در همین راستا هر دستگاه اجرایی که از دانشگاه رازی تقاضای کار تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشد، این دانشگاه تا ۵۰ درصد هزینه‌های پروژه تحقیقاتی را متقبل می‌شود.

مدیر طرح و برنامه دانشگاه رازی، تغییر نسل در دانشگاه را یکی از مأموریت‌های جدید دانست و گفت: چارت جدید دانشگاه بازسازی شده است و پست‌های اضافی حذف شده است.

ابوزاده از راه‌اندازی مرکز توسعه مهارت‌های دانشجویان خبر داد و افزود: جامع‌محوری در صدر برنامه‌های دانشگاه قرار دارد و براساس مستندسازی، استانداردسازی، شفاف‌سازی و تحقق دولت الکترونیک، راجع به فرآیندها تصمیم‌گیری می‌کنیم.

دانشگاه رازی کرمانشاه در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر عبدالعلی گویا شروع به فعالیت کرد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت، در شروع سال تحصیلی در سال ۱۳۵۱ دانشکده علوم با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی موجودیت خود را اعلام کرد.

دانشگاه رازی کرمانشاه اکنون نزدیک به ۱۱ هزار دانشجو، ۴۶۰ هیات علمی و هزار و ۱۰۰ پرسنل دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.