حجت الاسلام احمد شرفخانی شامگاه جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سنت حسنه وقف هر سال رو به رشد است اظهار داشت: با فرهنگ سازی و عمل به نیت‌های وقف کنندگان، گرایش مردم به وقف بیشتر شده و این سنت حسنه در حال نهادینه شدن است.

وی ادامه داد: هم‌اینک حدود ۷۰۸ نوع نیت واقف در کشور داریم که به عنوان سند بالادستی سازمان اوقاف و امور خیریه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسوول خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امور خیریه را از موضوعات مغفول مانده در سازمان اوقاف ذکر کرد و افزود: از تیر سالجاری امور خیریه در این سازمان شکل گرفت به طوریکه در تلاش است با ظرفیت‌های موقوفات در بخش رغبات وقفی، اجرای نیات واقفان و هم ظرفیت و مشارکت مردم بتوان دستگیر نیازمندان و مستمدان بود.

وی تکریم خانواده‌های ایتام، بی‌سرپرستان و بدسرپرستان نیازمند در عرصه دارو و درمان، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند، کمک به ازدواج و تسهیل در برگزاری مراسمات و تهیه جهیزیه، راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه در کشور با سود صفر درصد برای نیازمندان و هم‌افزایی بیشتر با موسسات خیریه و تشکل‌های مردمی در رفع نیازهای جامعه را از مهمترین رویکردهای امور خیریه این سازمان عنوان کرد.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه در شهرستان‌ها شورای هماهنگی تخصصی امورخیریه شکل گرفته است، گفت: هم‌اینک بیش‌از هزار و ۲۰۰ بیمارستان، درمانگاه و مرکز درمانی و مرکز بهداشت از موقوفات و رغبات این سازمان محسوب می‌شوند که خدمات درمانی به نیازمندان ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: در ایام عید غدیر تاکنون ۶۲۰ زندانی جرائم غیرعمد از طریق سازمان اوقاف و امورخیریه کشور آزاد شده‌اند و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

مسوول خیریه سازمان اوقاف و امورخیریه کشور شناسایی آسیب‌های اجتماعی در مناطق بویژه اطراف آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه، کاهش آسیب‌ها در جامعه و وقف‌های نوین را از اولویت‌های امورخیریه این سازمان ذکر کرد و افزود: ضروری است خیران قبل از ثبت موقوفات خود برای مشاوره به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان مراجعه تا با توجه به نیاز جامعه به رفع مشکلات نیازمندان کمک کنند.

وی با اشاره به اهمیت وقف مشارکتی اظهار داشت: هر صنف و تشکل مردمی می‌توانند یک وقف مشارکتی تعریف کنند و با هم پروژه وقفی را در محل و استان خود تعریف و به سرانجام برسانند و اوقاف نیز در این زمینه یار و مددکار وقف کنندگان خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.