علی زندی روز چهارشنبه در ششمین نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کشفیات موادمخدر توسط دستگاه‌های مقابله‌ای مانند سپاه، بسیج، انتظامی، مرزبانی، اطلاعات، گمرکات و غیره در هشت ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشاز ۴۷ درصد رشد داشته که بیشترین کشفیات در حوزه شیشه بوده است.

وی گفت: بیش‌از ۶ هزار کارگاه شیشه سازی در افغانستان فعالیت می‌کنند و به تازگی گیاه جدیدی شناسایی شده که با آن شیشه‌ای به نام شیشه این کشور(افغانستان) درست می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: به همین منظور تمامی دستگاه‌ها باید در زمینه مقابله با موادمخدر پای کار بیایند زیرا امروز دغدغه جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی کمرنگ است.

وی بیان کرد: کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان یکی از کلید واژه‌های مبارزه با مواد مخدر است.

زندی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان پیشانی مبارزه با موادمخدر در کشور است، گفت: قلم زدن و فکر کردن در حوزه مبارزه با موادمخدر مقدس است.

وی گفت: بحث موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی را باید جدی گرفت زیرا مادر همه آسیب‌ها و علت بسیاری از طلاق‌ها موادمخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: موادمخدر شیعه و سنی، پیر و جوان نمی‌شناسد و در همه صنوف و اصناف رخنه کرده است.

رییس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: باید تمام دستگاه‌های متولی آمادگی خاص‌تری نسبت به موضوع موادمخدر داشته باشند و اگر مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد با دستور استاندار دنبال می‌شود تا هرچه سریع‌تر رفع شود.

رسول راشکی گفت: ۴۴ مصوبه در سفر سردار مومنی به سیستان و بلوچستان در زمینه پیشگیری و مبارزه با موادمخدر به تصویب رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: گروه توسعه ورزش روستایی و عشایری با جمعیت هدف روستایی و حاشیه شهر زاهدان برنامه‌های خاصی هرساله اجرا می‌کند و تاکنون تعداد خانه‌های روستایی به ۲۴۲ مکان رسیده است.

ادهم کرد زابلی افزود: هدف از برگزاری رقابت‌ها و جشنواره‌ها در روستاها جلوگیری از مصرف موادمخدر است و امیدواریم تمامی جوانان به خصوص بانوان در این برنامه‌ها شرکت کنند.

وی گفت:هم‌اینک ۳۰۰ خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان داریم که تا آخر سال ۵۰ خانه جدید دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: اگر بخواهیم در آینده کشور و جامعه‌ای سالم داشته باشیم باید از الان روی کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کنیم و رسالت کانون پرورش نسلی دانا، توانا و پویاست.

معصومه هادی گفت: برای نخستین بار در کشور شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر با کانون همکاری می‌کند و سیستان و بلوچستان به عنوان اولین استان در اجرای این طرح است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.