احمدعلی موهبتی روز دوشنبه در نشست خبری دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور با اصحاب رسانه اظهار داشت: مصوبات یادشده در حوزه‌های مقابله‌ای، پیشگیری و فرهنگی استان است که بسیار اهمیت دارد و بخشی از اقدامات نیز زیربنایی و نیازمند اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است.

وی گفت:بحث موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی آن در جامعه آنقدر عمیق و شفاف است که نیاز به ورود و آشنایی بیشتر نیست و عمق فاجعه در حوزه مواد مخدر آنقدر زیاد است که به همه مجموعه‌ها در حوزه‌های انسانی و مادی آسیب می‌زند.

وی گفت: دامنه اعتیاد به موادمخدر آنقدر گسترده است که از آثار مخرب آن طفل تازه به دنیا آمده تا انسان‌های مسن و آگاه رادر برگرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان در زمینه مبارزه با موادمخدر نسبت به سایر نقاط کشور رتبه نخست را دارد، افزود: ۲۶ درصد تریاک دنیا در سیستان و بلوچستان کشف می‌شود و در این زمینه اقدامات مقابله‌ای خوبی تاکنون انجام شده است.

وی بیان کرد: امسال ۱۵۴ تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شده که بالاترین میزان این کشفیات را انتظامی این استان داشته و پس از آن مرزبانی با ۳۳ تن، اطلاعات ۲۷ تن و بسیج و سپاه ۱۰ تن در رتبه های بعدی قرار دارند.

موهبتی ادامه داد: ۵۰ درصد کشفیات موادمخدر از نوع تریاک بوده این در حالیست که بیشترین کشفیات نیز مربوط به شیشه بوده است.

وی گفت: آسیب‌های حوزه مواد مخدر در سطح کشور گسترده شده و علیرغم تلاش دستگاه‌های مقابله‌ای همچنان مواد عبور می‌کند و در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی تقریبا بخش عمده موادمخدر کشف می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است افزود: با توجه به فصل زمستان و مساعد بودن هوا در این استان به ویژه چابهار، عده‌ای از معتادان متجاهر به این استان می‌آیند که این امر و رفتارهای این افراد مردم را اذیت می‌کند و باید شرایطی فراهم شود تا در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: باید در خط اول این جبهه مقاومت کرد و ستاد برنامه‌های خوبی برای اقدامات مقابله‌ای در دستور کار دارد و مردم انتظار دارند برنامه ویژه‌ای تدوین شود و امیدواریم رسانه‌ها کمک کنند برنامه‌های ستاد به خوبی اطلاع‌رسانی شود و پل ارتباطی برای خواسته‌های مردم و کارهای صورت گرفته باشند.

موهبتی گفت: ۱۵۴ سمن در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند که ۹۲ سمن به صورت تخصصی ورود کرده و شرکت‌ها و مجموعه‌های دولتی نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: اختیاراتی به هر یک از فرمانداری‌های سیستان و بلوچستان داده شده اما مشروط به اینکه فرمانداران با شورا توافقنامه امضا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.